Gå til innhold

Exmil kasser lekker olje


HelgeHaugland

Anbefalte innlegg

Lekkasje i front? Mot motor? Det kan være lekkasje fra bakre bærelager på motor. Lekker det forran tappepluggen på girkassa, må den ut, og med ny pakning. Er en simmringen mot motor i girkassa og. Den har jeg vært borti at har lekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask godt, ta bilde av lekkasjen. Så kan jeg nok fortelle deg hvor det lekker og hva du nå gjøre 

Men sjekk om det er motorolje eller girolje. 

 

Når du begynner så har jeg skifta simmringen og t-pakninger på bakre bærelager, samt nylig overhalt ei girkasse

 

Send en PM du så kan vi ta det derfra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største lekkasjen er fra front av kassa og det er gir olje.

kan virke som det lekker fra toppen av kassa også, siden den våt av olje.

 

siste lekkasjen er lokket under transferkassa, tipper det hjelper med ny pakning der.

 

skal se om jeg får tatt noen bilder i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt litt skruing idag.

Det lokket over reduksjonskassa var løst, kunne skru ut boltene med finger tuppene. Fant også et halvt grantre oppå girkassa.

Så var den ene studden i front på reduksjonskassa løs, kunne dra hele ut for hånd. Så ut som den er dratt rundt.

Halvparten av boltene til bunpanna på motoren var løse, så der lakk det litt olje. Også ser det ut til at det lekker bremsevæske av slavesylinderen til clutchen.

 

Jeg fant ikke noe som kunne minne om lufting på kassa. Ser ut til at oljen trenger seg igjennom lokket på toppen av kassa rett bak girskifteren også.

 

IMG_2765_zpsmqgjqzkm.jpg

 

IMG_2761_zps1df8byvi.jpg

IMG_2767_zpsjm1okrlo.jpg

Endret av HelgeHaugland
lagt inn samme bilde 2 ganger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...