Gå til innhold

Dekkdimensjonsforvirring


Dicofever76

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Dicofever76 skrev:

Helt ny Disco 2 eier vurderer nye dekk til sommeren. 

Jeg ønsker å kjøpe BF Goodrich 265/75/R16 og sette dem på de 16" felgene som følger bilen, men jeg er usikker på om dette funker?

Trenger råd...

Velkommen som disco eier og til verdens beste forum, for alt om bil, mat og alt annet du kan komme på

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245/75R16 og 265/70R16 går greit uten modifiseringer. Men tror jeg ville vurdert heving eller kutting for 265/75R16. Vet det går med 285/75R16 med heving, ihvertfall så lenge du holder deg på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

255/65 -16 på bakdøra på Discoen. Lenger ned fikk jeg ikke kommet i dag.

Jeg har nok blandet med vinterhjula til Defenderen.

Note to self: Check and double-check before using enter-button.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de 265/75-dekkene er omtrent 10% større enn originalt. Det påvirker giringen mye, og har du automat, så vil det gjerne bli slitsom å ligge i 80km/h.

 

245/75 er omtrent 5% større, og ligger muligens innenfor lovlig grense også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt på 245/75-16 i mer enn 10 år. Den optimale dimensjonen for Discovery med automat - og ingen modifikasjoner nødvendig.

Har hatt Goodyear Duratrac, General Grabber AT og Cooper Discovererer STT PRO. Sistnevnte er favoritten og samtidig lett å få tak i (noe Duratrac i den dimensjonen ikke alltid er).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...