Gå til innhold

Ny henger - valgets kval


JEJ

Anbefalte innlegg

Vurderer innkjøp av en ny henger som skal være en kombinert henger til biltransport /materialer og ellers bruk etter behov til hobby og huslige/hytteaktige gjøremål.

 

Fant denne, og siden det er en lokal sak på andre siden av byen vurderer jeg å sjekke den ut nærmere.

 

Men noen som har noen erfaringer med merket?

 

JE

Skjermbilde 2017-12-05 kl. 13.24.08.png

Skjermbilde 2017-12-05 kl. 13.24.38.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært å sett på den ved 3 hengerutbyttinger siste 5 år.  Altså ikke den modellen, men det fabrikatet, Tiki...

Veiet og funnet for lett hver gang. Mulig den kan fungere til forsiktig, privat bruk, men jeg syns det var noe tæssne, skranglete greier.

 

Kompis Peter / MYS her på forumet fikk seg akkurat ny henger, som ligna på den der, men et annet fabrikat. Den så ikke så dum ut, til å være ganske hyggelig priset...
Han handlet på TilhengerNord på Dal tror jeg ?

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, finnarne skrev:

Kan anbefale denne https://www.finn.no/109898342

Men gjør ikke noe om den blir værende her heller

Håper det er nyttelasta som er 2700 og ikke egenvekten. Blir ikke mye bil oppå der med bare 800 kg igjen til nyttelast.. ;) Så forøvrig flott ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bytta en del hengere dei siste åra å skal du ha kombihenger så kjøp en med hjula under slik du får lasta å lossa med trøkk, ifor williams å brian james er solide saker men dyrt,  

en kamerat kjøpte seg en slik

http://www.tilhengernor.no/Produkter/Tilhenger/Multifunksjonshenger/M-serie/#deta

Å den virker grei,  

har dei siste åra selv hatt den største varhengerm frå tysse,

hss trailers bilhenger å maskinhenger fra samme merke,  solgte alle for å kjøpe 1 kombihenger som kunne gjøre alt men endte opp med en brian james cargo med tipp, kjelt å ha når en også har minigraver, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite punkt i hengerdebatten, er å tenke på det med reservedeler.

Jeg kjøpte for få år siden en kjempefin HUMBAUR 3000 universalhenger, som jeg var veldig glad i. Lav, bred, masse surrepunkter, jo det var en god henger. I mitt lille utleieforetak fikk den VIRKELIG " bekänna färg " som svenskene ville sagt, og det var ikke ALLE lassene som var under 3000kg for å si det sånn...:rolleyes:

 

Etterhvert trengte den en nye baklamper, og overraskelsen var stor når de kostet godt over 5 ganger mer, enn tilsvarende lamper til Gupenhengeren min. Etterhvert trengte den en ny aksel, da den brått begynte å slite ekstremt på dekk ( hadde muligens enten lesset litt skikkelig lass, eller tatt innersvingen på en kantstein eller noe med for mye vekt i hengeren ) 
Uansett - den trengte ny aksel. Overraskelsen var stor når jeg fikk beskjed om at akselen kostet over 15000kr eks mva, og hadde minst 4-6 arbeidsukers leveringstid.  Dette var midt i utleiesesongen, og å vente ukevis, og prisen var jo helt løk, å koste på halve kjøpesummen på en 2 år gammel henger som begynte bli godt sliten, var liksom ikke helt fristende. I tillegg  ville et avbrekk i utlevering av maskiner lett koste meg noen titusner til, som også måtte legge stil, så jeg solgte den som vrak, og hentet meg en helt ny henger av annet fabrikat. Der fins alt av deler og tilbehør på lager, hos importør i Norge.

 

Jeg har hatt veldig mange Gaupenhengere også, som jo er ganske billige greier, som blir litt sånn bruk & kast opplegg. Jeg kjøper nytt, har i 2-3  år, og selger til en helt OK pris, selv om ting har blitt ganske grodt brukt. Der får jeg absolutt alt som trengs av deler hos lokal forhandler, det meste er lagerført, og noe tar 2-3 dager å skaffe.

 

6 uker leveringstid på en standar hengeraksel, er jo helt latterlig. 

 

Og ja, jeg sjekket med BPW-Hofstad og en rekke andre, de kunne hjelpe med å få bygd en erstatningsaksel, men det var ikke påenget her.  Deleforsyning er veldig viktig, når ting blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...