grunneieren Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Haer feil på på srs systemet på min P38, diagnose sier open circuit på driver side. Tenkte dårlig kontakt i pluggen under setet, men lit måling tilsier at det ikke er den, hvor er neste tilkoblingspunkt som typisk feiler da? Er det noe punkt under dashen eller er neste kobling den store under hanskerommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peete Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Bak rattputen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Som Peete sier er det en airbag clock spring som sørger for at det er mulig å dreie på rattet og samtidig at det er kontakt til airbag. Ikke uvanlig at denne feiler. Google clock spring så ser du hvordan saken ser ut. Ellers er jo en annen typisk feilkilde sideairbagene som har dårlig kontakt son følge av at setet går frem og tilbake. Alternativt kan det være feil på passasjersete føleren, men det tror jeg ikke p38 har. Ellers er jo kablingen lett å følge da den er gul. Mvh Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Prøv også og bytt indikator pæren i instrumentpanelet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Takk for tips! 2 timer siden, Håvard Guttormsen skrev: Prøv også og bytt indikator pæren i instrumentpanelet. SRS lampa lyser, er det flere pærer? eller kan det være feil selv om den lyser? 20 timer siden, MartinM skrev: Som Peete sier er det en airbag clock spring som sørger for at det er mulig å dreie på rattet og samtidig at det er kontakt til airbag. Ikke uvanlig at denne feiler. Google clock spring så ser du hvordan saken ser ut. Ellers er jo en annen typisk feilkilde sideairbagene som har dårlig kontakt son følge av at setet går frem og tilbake. Alternativt kan det være feil på passasjersete føleren, men det tror jeg ikke p38 har. Ellers er jo kablingen lett å følge da den er gul. Mvh Martin Er det samme feilmelding uansett hvor feilen ligger i systemet? Gikk liksom ut i fra at det var i forbindelse med setet etersom den spesifiserer driver side (diagnosen er en eldre PC basert sak fra blackboks gutta) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Akkurat hvilke feilmeldinger som kan dukke opp vet jeg ikke, men må jo enten være side airbag eller rattet siden det er drivers side. Mener diagnose på andre biler skiller mellom hvilke airbag som har feil ved seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Jeg har feilsøkt en gode på dette og man kan få drivers side airbag fault på en mengde ting. Det er et par forskjellige versioner av airbag systemet og som har litt forskjellige rapporteringsmuligheter. Ser du har en MY99 og den har litt annerledes enn de tidligere og der har jeg vært borti feil på både sete airbag,side airbag ,ratt airbag og feil på instrumentpanelet som gir drivers side airbag feilmeling. Åpne opp alle kontaktene: Under setet,i bunnen av B-stolpen, Bak deksel under rattet,Ta ut airbag og skru av rattet( pass på og ikke rotere noe når du gjør dette ellers må du kjøpe ny rull) I instrumentpanelet er det 2 pærer som må ha riktig motstand for at alt skal være ok så når alt feiler og ser bra ut er det lurt og bytte disse og. Rens alle kontaketer med oksid rensende spray og vask med kontaktrens etter det og blås tørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 virker som MY99 bilene har egen feilmelding for pærene, men får sjekke disse også når jeg er i gang. Finner ikke noe info om egen feilmelding på beltestrammeren, så får vel sjekke den også. Ser manualen og flere andre advarer sterkt mot å bruke multimeter for å feilsøke på airbag systemet, noen som har hørt om at airbagger faktisk har blitt utløst av måleinstrumenter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Du må ALDRI måle på en krets med en airbag tilkoplet !!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 11 timer siden, grunneieren skrev: virker som MY99 bilene har egen feilmelding for pærene, men får sjekke disse også når jeg er i gang. Finner ikke noe info om egen feilmelding på beltestrammeren, så får vel sjekke den også. Ser manualen og flere andre advarer sterkt mot å bruke multimeter for å feilsøke på airbag systemet, noen som har hørt om at airbagger faktisk har blitt utløst av måleinstrumenter Har sett en med fltklemt nese og brukket kragebein. Dagen etter var begge øya tette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.