Gå til innhold

Bilbelte - RRC


Paulie

Anbefalte innlegg

Eneste muligheten du har er å kontakte noen som lager karosserier til busser f.eks og få de til å fabrikere et feste fra gulvet og opp til ryggen på midten. Jeg kan ikke forestille meg at du får det godkjent om du mekker det selv. 

 

Jeg har tatt av noen tak på RRC og er ikke noen styrke å hente der. Eventuelt blir det firkantrør mellom stolpene. Men slikt skal godkjennes og installeres av fagfolk etc for å så sjangs til å få det godkjent. Fikk svar på noe lignende og ble fortalt at jeg måtte få meg en identisk bil. For så å kjøre ned til TUV å smelle bilen i veggen i 60 km/t..

 

Er noen som har festet snellen i gulvet og latt beltet gå over ryggen, ikke godkjent selvfølgelig. Om det smeller og du eller et barn får livsvarige skader får du ikke 1 øre fra forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 4.12.2017 den 15.54, Paulie skrev:

Hei, 

 

Pga familieforøkelse ønsker jeg å sette inn et trepunkts bilbelte i midten bak på en RRC 1990. 

 

Noen som har erfaring med dette, jf. montering og godkjenning?

 

Tips mottas med takk!

 

Jonas

med fare for ikkje å svare på topic - viss det er familieforøkelse på gang, så må nødvendigvis nokon også ha ein barnestol. Er poenget å få 3 punkts for å feste denne finns det alternativ - f.eks leverer Volvo ISO-fix fester til ettermontering  - naboen festa slike og har no isofix til barnesetet i sin gamle 142.  Kanskje ein løsning ?  

 

Godkjent som i at du får isofix eller 3.punkts belte innført i vognkort skal du berre glømme - men fagmessig utført montering fører til at det ikkje er sjølve monteringa som er  årsak skulle det skje noko. Også forsikring må bevise årsakssammenheng skal dei trekke for noko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...