Gå til innhold

Hvordan få stål til å ruste raskt?


Torsen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har to stål-deksler rundt en mc-motor jeg vil ha rustne. Skal ha varmebestandig klarlakk over. Hvordan får jeg stålet til å se gammelt ut? Må ikke nødvendigvis være rustrødt, men må se oxidert ut på en eller annen måte.. Tips?

 

NB: har ikke tid til å la naturen gjøre sitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maursyre. Jeg kjøpte en trettiliter med ensilvæske eller noe slikt fra Felleskjøpet, hovedsakelig inneholdende maursyre. Virker ugressfjernende, og holder naboenes katter unna singelen foran inngangsdøren min hvis jeg sprøyter ofte nok. Vet ikke om de misliker duften eller får potene sine svidd. Litt feilsprøyting kan fastslå at den får metall til å bli brunt med en rustlignende overflate :-)

Endret av Trond C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villmannspissing lønner seg ikke. Klødde og løftet litt på kulene i Horten på 17 mai for noen år siden. Fikk 10 lapper i bot + gratis kost og losji til den 18 mai.

Nektet å vedta boten. Ble jo indirekte trua på livet, så det ble til å betale til slutt... Det værste er at jeg ikke var full en gang..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...