Gå til innhold

Skifte ryggesensor Discovery 2, 2003


pmj

Anbefalte innlegg

Skal skifte ryggesensor (ytre venstre) med grei adkomst via baklys/ryggelys. 

Kommer fint til, men får ikke løs den gamle sensoren fra innsats i støtfanger. Hva er trikset her? 

 

Endret av pmj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Den har jeg fått av vettu.

 

afor det første så er den garantert full av drit og møk så spray den med bremserens eller elektrorens eller noe og blås enda renere igjen med trykkluft.

 

Når du tar av kontakta så er den to-delt den delen som står igjen. En rund plasthylse som går gjennom fangeren og en fjørbelastet kobling på baksiden. 

 

Skyv koblingen bakfra og inn mot fangeren ca 3-4-5 mm og vri den ett lite klikk til høyre eller venstre, litt usikker på retningen men jekk den litt att o fram så finner du veien.

 

Når du får den ut så tenker du ÅÅÅÅÅÅJAAAAAAAAAA DET ER SÅÅÅÅÅÅÅ LETT JAAAAA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det stemmer bra at den var full av dritt og den satt pinadø bom fast. Brukte en stor dor og banket den ut av hylsen til slutt.

Testet med ny sensor uten å montere den i fangeren først - alt såre vel. Helt fin avstandsmarkering fra alle sensorene. Monterte så i fangeren og problemet er tilbake med en lang hylelyd og blinking i bryter på dash. Får prøve igjen, men synes det er merkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsbrudd? Tror jeg hadde fire ledningsbrudd i nettet til ryggesensorene mine, 1 sluttet å virke, når jeg tok ut sensoren og fikset bruddet fant jeg enda tre brudd. Antar det var dårlig fra før og at min røsking i ledningsnettet var det lille som skulle til for å få flere brudd. Det var på vesntre side, rundt eksosrører så jeg mistenker kanskje sprø isolasjon.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...