Gå til innhold

Luftkompressor d3


Jimmy789

Anbefalte innlegg

Hei

Har byttet luftkompressor på en discovery 3, byttet rellé og gjort som beskrevet i haynes bok. Men starter opp for å prøve, så lyser den kun på full høyde på offroad og får varsel om suspension fault. Får heiset den litt og litt bak om jeg starter og stopper, men skjer ingenting foran,. Med den gamle kompressoren så gikk den i normal høyde only, men det vil den ikke nå...  Noen som har noen forslag?  Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som om du har en sensorfeil - eventuelt noe krøll med et ventilgalleri. Eller kanskje et kabelbrudd som lager krøll på et av de nevnte komponentene.

 

Om bilen har 4x4-info så kan du jo se hvordan bilen "tror" hjulstillingen er. Om bildet på 4x4-infoen ikke stemmer med virkeligheten så er det ikke helt usannsynlig at du har en sensorfeil.

 

Hva var årsaken til at det ble byttet kompressor på denne?

 

Det beste er selvsagt å få tatt en diagnose på bilen. Da vil du nok få bedre grunnlag for videre feilretting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, leste av feilkoder og på luftfjæring fikk jeg feilkode på left front valve, er det sensoren eller en luftventil? 

Bytta fordi noen jeg prata med var sikre på at det var problemet, da bilen har gått 160 og er 11 år. Og den gikk meget sakte opp på lufta, og tenkte selv da kompressor var sliten. Fikk feilkoder på luftfjæring før jeg bytta, normal hight only.   

Nå står det spesial programs ikke tilgjengelig 

Endret av Jimmy789
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...