Zwagn Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Jeg har en feilkode P132b på min discovery 3, 08 model. Ser at det ofte kan være actuator link arm på turboen som er stuck eller håpet av. Prøvde og se litt på det men kunne ikke se noe feil men kom ikke til og rikke på den for og se om den satt. Det ser utrolig trangt ut og skifte dette. Er det noen som har gjort dette før? Er det mulig og komme til uten og løfte av hele karosseriet? Og så tenker jeg at hvis det er så mye jobb og komme til dette så er det kanskje like lurt og skifte hele turboen? Håper det er noen som har gjort dette før som kan gi meg noen tips og triks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CGLR4 Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 For å bytte staget må turboen ut, jeg hadde nok ikke byttet bare staget siden det er så mye jobb å ta ut turboen. Det går uten å ta av karosseriet. Men det er trangt. Du trenger også et veldig langt 8mm borr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zwagn Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Takk for tips. Hva trengs borres ut? Får jeg montert ting etterpå hvis jeg borrer ting ut? Gjengetapp? Eller er der bare hode på en bolt som må av eller lignende? Det gir meg iallfall guts til og begynne på det selv. Snakket med LR folkene og de sa at du måtte løfte av karroseriet. Men jeg prøver uten! Noen som har flere tips er jeg takknemlig. Hva bør jeg kjøpe inn av deler før jeg begynner på jobben? Holder det med Turbo og pakninger eller er det lurt og skifte ut slanger og slikt mens jeg holder på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Smøring av kulene på staget har hjulpet på min. Smøremiddel og langt rør løser saken. Evt oppgradering av programvare til motor. Min kjører nå staget noen ganger når jeg stenger motoren. Mener den ikke gjorde det før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CGLR4 Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 1 time siden, Zwagn skrev: Takk for tips. Hva trengs borres ut? Får jeg montert ting etterpå hvis jeg borrer ting ut? Gjengetapp? Eller er der bare hode på en bolt som må av eller lignende? Det gir meg iallfall guts til og begynne på det selv. Snakket med LR folkene og de sa at du måtte løfte av karroseriet. Men jeg prøver uten! Noen som har flere tips er jeg takknemlig. Hva bør jeg kjøpe inn av deler før jeg begynner på jobben? Holder det med Turbo og pakninger eller er det lurt og skifte ut slanger og slikt mens jeg holder på? Turboen er skrudd fast i eksosmanifolden med tre skruer, disse skruene er for sikkerhets skyld skrudd inn "feil vei", altså med hodet inn mot blokka. Hvis du skal demontere turboen uten å ta av karosseriet må to av disse skruene borres ut fra baksiden. Den nye turboen har gjenga hull naturligvis og disse borrer du bare igjennom med et 8mm bor. Så skrur du det sammen igjen med gjennomgående bolt og mutter. Mulig litt rotete forklart men du skjønner det når du kommer så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Hvis du søker på det britiske disco3 forumet ligger det bilder av hele operasjonen der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.