freelange Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Hei godfolk! Har hatt Freelander, har nå Disco 3, og vurderer L322 etter hvert. Tror jeg har bittelitt peiling på hva man skal passe på, men mye er sikkert basert på fordommer. Jeg valgte en brukt disco UTEN luftfjærer nettopp fordi jeg har hørt så mye fælt om luftfjærer på biler over 180.000km. Men, hva bør man være obs på ift L322?Noen årsmodeller som er bedre enn andre? Har mest lyst på bensin V8 eller TDV8. Har blokka EGR på min bil. Noen tanker? Det er jo vakre biler - enda penere enn siste modell, in my humble opinion. Vil gjerne bare ha litt generelle råd. Gjorde hjemmeleksa bra med disco'en, og har hatt utrolig lite problemer med den. Bare byttet slitedeler Mvh Christopher. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Du startes vel en slik tråd en gang i måneden omtrent. Fellesnevneren er at girkassa raser ellers er det en bra bil. Siden du er på jakt etter tdv8 eller bensin så unngår du vel de største girkasse problemene også om jeg ikke husker feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelange Skrevet 29. november 2017 Forfatter Del Skrevet 29. november 2017 Takk for svar! Hm... Hva kan man gjøre ift girkasse? Har det bare å gjøre med riktig vedlikehold? Eller er det sånn som bare skjer litt sånn uansett? Hvor ille er egentlig problemene med luftbelger etc? Skal lese litt gjennom her på andre lignende tråder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Belgene varer vel sine 10 år pluss minus... Sprekker sjelden, begynner å lekke stilt og rolig så du kan planlegge skift når det passer. Det er i hovedsak fram til og med 2006 som sliter med girkasse, holder vanligvis rundt 200k eller vel så det. Jeg har en 2008 TDV8 men måtte også bytte girkasse rundt 200k men det er langt mer uvanlig på disse modellene. Fra 2007 ble der gjort en del oppgraderinger som bør gi et enklere bilhold men prisen gjør jo også et hopp akkurat der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen N Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Jeg hadde god nytte av det engelske "full fat range rover"-forumet da jeg forberedte kjøp. Endte med en 04 diesel, regnet med å bytte girkasse innen 50.000 km. Det slo delvis til, måtte ha overhaling etter ca 15.000. Regner fremdeles med bytte om 100-150-200. Har hatt god nytte av en sånn blåtann diagnosedings. Smiler like bredt hver gang jeg (slipper til) kjører den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelange Skrevet 29. november 2017 Forfatter Del Skrevet 29. november 2017 Hvor mye penger snakker man om ved girkasseskift? Går jo an å budsjettere for slikt. Utgifter som er forventet kan man jo leve med. Har også hørt at man bør holde seg unna TDV8 fordi mange ellers enkle jobber på motoren kreves at karosseriet tas av. Er dette bare skremselspropaganda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen N Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Ta forbindelse med RATS i Østfold for en oppdatert pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Karosseriløft på TDV8 gjelder vel bare D3/4 og RRS. Trangt under panseret på L322 og men ikke så ille (tror jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Motoren må vel ut for turbobytte, men thats about it. Jeg er sykt fornøyd med min Tdv8. Hadde 4.4i før. Send pm om du vil vite mer. Eller stikk innom om du er i Oslo og vil se og prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 18 timer siden, MariusMorch skrev: Motoren må vel ut for turbobytte, men thats about it. Jeg er sykt fornøyd med min Tdv8. Hadde 4.4i før. Send pm om du vil vite mer. Eller stikk innom om du er i Oslo og vil se og prøve Som P38 eier, men med våte drømmer om L322; du trenger ikke ta ut motor for å bytte turbo, men sikkert mye enklere. Et verksted ønsker nok å gjøre dette. Den ene turbo'en kan du få ut med litt banning, husker ikke hvilke side, den andre får du ut med alle verdens stygge banneord og ved å ta ned traversen, drivaksel, hjuloppheng og en del annet. Har stilt spm en gang på fullfatrr forumet..... Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ian928 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg har en 2006 Supercharged. Det har ikke vært mye trøbbel med denne, og jeg har lest at 2006-2009 er de beste årgangene hvis du vil ha lite trøbbel. Det er en annen girkasse på TD6, det er denne som er problemet. Jeg har en kollega som fikk girkassehavari på sin 2002 TD6 og satte inn ny kasse. Han flushet som anbefalt den nye kassa etter 50.000km og verkstedet beskrev olja som coca-cola. Det var så ille at de hadde tatt vare på noe olje for å ha i verkstedet og vise hvor ille det kan bli. Jeg fant ikke noe info om girkassen på vår bil så jeg fikk den flushet på ca 150.000km. Oljen var kjempefin sa de på verkstedet. Jeg brukte et verksted som har spesialisert seg på dette, hos forhandler ville da bare skifte filter og etterfylle... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.