Gå til innhold

Feilkode P0131 O2 sensor (lambdasonde)


Anbefalte innlegg

Jeg fikk byttet O2 sensor etter at min Freelander 2 (2010) gikk i nødmodus og etter at verkstedet sa at feilkoden indikerte defekt sensor. Det hjalp ikke å bytte, får samme feilkode etter flere slettinger. Bil går greit ca 5km etter feilkode-sletting, men så rett i nødmodus (reduced engine performance). På alle mine målinger viser O2 sensoren en spenning på 0,00V (tror den skal være i intervallet 0,1-0,45V). Noen som har vært borte i dette, eller har forslag til hva som kan forårsake problemet? Det er kun nevnte feilkode som fremkommer når jeg måle med OBDII måler fra Biltema.

Karl J.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kutter nok ut sensoren når den får urealistiske målinger tenker jeg. 

 

Vi byttet sensoren på en Fl2 lokalt, uten bedring.

Feilen var som sagt det jeg beskrev ovenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den korte intercooler slangen som går mot gasspjeld huset er en kjent synder. sjekk den for sprekk. Jeg har en ny på hylla som ble handlet inn for et prevantivt tiltak, men har ikke blitt montert enda. Denne kan du få for kostpris + A-post hvis dette er tilfelle hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Hei

 

Svarer på en gammel post her :)

 

Har samme sprekk i slange, helt oppe ved manifold. Har ikke funnet noen som har på lager, noen som vet hvor jeg kan få tak i denne på østlandet ASAP?

 

 

Freelander 2, 2009 TD4 motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å tette med gaffateip e.l. mens du venter på ny. Jeg vet ikke om noen her til lands som har. Du kan prøve din lokale LR forhandler, men der må du nok handle hele "settet" med 2 x slanger og plastrør som igjen koster skjorta og litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...