Gå til innhold

Drågets garasje


@le

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Haakon Aune skrev:

Så gøy dette høres ut! Treffes dere ofte i garasjen eller?

Enten her eller i en garasje i nærheten:)

Garasjevandring er en fin ting. Litt dårlig møtefrekvens gjennom sommerhalvåret, men pleier å ta seg opp litt utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å invitere seg selv på garasjetreff mon tro? Det skjer kanskje litt på sparket dette? Anyways.. når er det treff i grimstad? Møtes ikke medlemmer der en gang i måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig innspurt i garasjen for å rekke seriebiltreff og RR spesial i Vestby. Turen bort i kolonne med Kulien og Knikeren ble en opplevelse i seg selv. Bortimot tidenes regnvær. Den nyoverhalte vindusviskermotoren holdt, men vi måtte legge inn en pitstop i Arendal og Biltema for å kjøpe nye vindusviskerblad, samt litt fuktfordrivende remedier til fordeleren. Etter det gikk turen som en lek. En litt våt, men svært hyggelig lek:).

Rovdyret ble kåret som nr 1 blant showets fremmøtte serie 2 biler. En stor ære og skikkelig gøy!

Takk for et fint arrangement!

Nå står Rovdyret og smiler sammen med Storebror utenfor garasjen, mens takteltet tørker på innsiden... 

20180909_174103.jpg

20180909_192412.jpg

20180909_111642.jpg

20180907_215423.jpg

20180908_144844.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20180907_191332.jpg20180907_201649.jpg20180908_140119.jpgTakk for turen, og gratulerer så masse med velfortjent seier. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Tydeligvis lite som skjer i denne garasjen!

 

Igår skjedde det endelig noe :) Ny (to stk faktisk) CB-radioer ble testet. Nytt SWR-meter ble også testet, og viste perfekt tilpasset antenne!

 

De observante kan kanskje skimte en grønn ting bak Villdyret. Det er nyanskaffelsen til Knikeren (Kenneth), også den med V8 med HERLIG lyd. Dårlig gjort, nå er det kun jeg som ikke har V8... :angry:

 

IMG_20190819_210200.jpg

 

IMG_20190819_210207.jpg

 

Ellers så ble det sveist litt på Kameleonen, ikke mye igjen nå.

 

IMG_20190819_221103.jpg

 

Takk for en trivelig kveld, det er godt det går mot høst slik at dere har tid til LR også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rapport @le. At det har skjedd noe er jo tydelig, men dokumentasjon er det tydeligvis dårlig med. ;-). Godt du tar ansvar så vi som ikke var der kan få oppdateringer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk å ha Post og Teletilsynet tilstede når man tester radio (klarer aldri huske det "nye" navnet på arbeidsplassen din Atle:D)

Takk for god hjelp og hyggelig selskap. 

Vi var faktisk innom alle punktene på kveldens agenda.

Dekkspark på Knikerns nye V8 var stas.

Testing av NYE CB-radioer som virket var en ny opplevelse (lei av å montere gamle som viser seg å ikke virke).

Og at jeg så fikk sveiset litt mot slutten av kvelden ble jo å regne som den reneste bonus:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Nå er det lenge siden jeg har vært på LRF. Lenge siden jeg har hatt noen store prosjekter på bilfronten også. Altfor mye jobbing på hus og hytte. Fordelen er at jeg har opparbeidet meg en "uendelig" mengde goodwill hos Konemor. Dette har ført til at det nå kunne bli noen gode vinteruker fullstendig dedikert til utestående bilprosjekter. Som vi sier det i Kristiansand: Dø å deili' det har vært! Legger ut noen poster med prosjektbilder.

 

Startet med å fikse det gamle Bosch varmeapparatet og friske opp oljebehandlinga på ramma til Rovdyret, slik at denne kunne brukes mens Tinnitus etterhvert skulle få litt garasjetid. Har ikke bilder av dette, men legger ut et arkivfoto for piffe opp denne posten.

 

Rovdyret, 1969 serie 2a 88" med 3,5 V8:

20190604_094515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameleonen, 1980, serie 3 LWB stasjonsvogn, har underveis gått fra å være et "plukk av minst mulig prosjekt" til et "hva må stå igjen for at jeg noensinne skal få den sammen igjen prosjekt". Guttungen har bare ledd av meg når han ser at det mangler en ny del av bilen hver gang han kommer innom garasjen.

 

Jeg har vel foreløpig endt med at jeg i minst mulig grad vil røre det elektriske, og ikke har lyst til å plukke ut en relativt ny og ubrukt motor og girkasse.

Rammen er ferdig sveiset for en stund siden, og nå skulle torpedoveggen til pers. Der ble det MYE kapping kan man si...

20211214_104007.jpg

20211214_151112.jpg

20211214_163417.jpg

20211214_210859.jpg

Fotbrønn ve side:

 

20220111_151200.jpg

20220111_150517.jpg

20220111_164757.jpg

20220111_115640.jpg

20220111_115649.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fotbrønn hø. side:20220116_192720.jpg20220116_192735.jpg20220131_230357.jpg

 

Ferdig sveiset og pusset ble bilen dyttet godt inn i hjørnet sitt der den kan stå til neste skippertak. Frister å sende den til sandblåsing før lakkering og montering (ramme, torpedovegg, akslinger og fjærer)

 

20220131_230340.jpg

20220131_230319.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kaffemaskinen fortsatt virker tror jeg jammen det er på tide med en kveld i garasjen din igjen

 

Godt å høre at du er godvenner med fruen, ble litt bekymra når jeg så 130’n på fjellet i dag. Var såpass rigga at jeg spekulerte i om du hadde flytta inn i bilen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, @le skrev:

Skjedd mye siden sist ja. Jeg kan gjerne komme og drikke kaffe mens jeg kobler fra litt elektrisk opplegg? 

Da må du nok forplikte deg til å koble sammen igjen også...:P

1 time siden, tdiThomas skrev:

Hvis kaffemaskinen fortsatt virker tror jeg jammen det er på tide med en kveld i garasjen din igjen

 

Godt å høre at du er godvenner med fruen, ble litt bekymra når jeg så 130’n på fjellet i dag. Var såpass rigga at jeg spekulerte i om du hadde flytta inn i bilen :o

Jeg har 3 kaffemaskiner for øyeblikket, hvorav 2 virker... serverer gjerne kaffe:)

 

Har forsåvidt flyttet inn i bilen for denne uka, men får lov til å komme hjem igjen når vinterferieekspedisjonen sammen med junior er unnagjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...