Gå til innhold

Disco 2, ABS fungerer på tre av 4 hjul.


Andre3

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Disco 2, 2001 mod. Der virker ABS på alle hjul utenom høyre framhjul. Tres amigos lyser og jeg trodde det var logisk at ABS sensoren på høyre framhjul da var defekt.

Jeg har byttet denne, men feilen er ikke borte. Hva kan dette være? Har noen opplevd noe lignende? Må feilen slettes for at en ny sensor skal fungere?

 

Takk for svar på denne også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lysende tree amigos, er det en typisk feil. Kontakt/jordingspunkt problem inne i abs modulatoren. En grå boks foran bremseforsterkeren i motorrommet. Knotete å fikse men veldig billig. Ca 20 kr og noen timer. En diagnose ville i så tilfelle gi feil: shuttle valve feil.

 

kan være at noen i nærheten av deg har diagnoseapparat og kan bistå med det.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26/11/2017 den 22.37, lafterolf skrev:

Og bremsecaliperen er ikke treg?

 

Gjør som lafterofl sier: Sjekk at caliperen går lett. Både på glidepinner og stempel. Den mannen har en irriterende vane med å ha rett. ;)

 

Eventuelt kan det være at ting ikke har blitt gjort helt rett da hjullager og sensor ble skiftet. Kan være at sensoren ikke har kommet skikkelig på plass, eventuelt at noe annet ikke er skrudd skikkelig på plass så sensoren ikke får gitt de pulsene den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge stemplene går fint. Det er tre uker siden hjullager med sensor  ble bytta . For to dager siden oppstod feilen for første gang så lenge jeg har hatt bilen. 

Det spesielle her er at det er abs på tre hjul. Det normale er at abs kobles ut på alle hjul om det oppstår feil på en sensor.

Hadde vært interessant å hørt hva trådstarter fant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

Beklager noe treg oppdatering.

Jeg byttet sensor på høyre framhjul, det hjalp ikke i første omgang.

Reiste på verksted og koblet den opp til diagnoseverktøy og slettet feilkoder. Dette gjorde susen!

Konklusjonen er da at jeg måtte slette feilen selv om jeg byttet sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...