Gå til innhold

Disco 2, kryss mellomaksel.


Andre3

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2001 disco 2 som jeg skal bytte mellomakselkryss på akslingen framover fra skiftekassa. 

Det jeg lurer på er om bilen kan kjøres når akslingen er av? Er det mulig å bare kjøre med bakhjulsdrift? 

På forhånd takk for svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at du har sperre på din D2 fra 2001, som vi har på vår 2001 modell. Er en aksling som stikker opp på fordelingskasse, ta med deg en 10 mm nøkkel og kryp under bilen, føl deg fram og du finner en aksling som stikker ut på oversiden av kassa. Den har to flat spots som fastnøkkel passer på, drei den 90 grader(tror jeg det var) og sperren er aktivert. Og kryp aldri under en bil med luftfjering uten å sikre bilen med en støttebukk under hengerfeste, ramme eller noe!

Endret av RR-CLASSIC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte hjem fra Italia med akselen du nevner demontert i sommer, kun med bakhjulstrekk ved bruk av senterdiff/CDL. Det går veldig bra, men du kan oppleve at det er litt annerledes "slakk" i drivlinjen med bare én aksel. God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...