finnarne Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg forsøker noe nytt, og har bestilt meg en Ashcroft locker til å ha i Fremdiffen. Da har jeg en TrueTrac "til overs". Jeg har et par andre biler jeg kan sette den i, men vurdere å selge den. Jeg tror jeg har nok diff-hus til å kunne selge den ferdig satt opp som den står i Bien idag. Det er som sagt en fremdiff, men det er mulig å bygge den om til brukes bak. om du ønsker den ferdig satt opp, til bak, kan jeg forsøke det. Innbiller meg at den har hatt et godt hjem der den har stått med jevnlig bruk og bytte av stikkaksler og olje. Ny koster de fra ca 6300, så kommer evt diffhuset i tillegg, og det å sette den opp. Skal du ha den fremme, er det bare å sette rett inn som den står. DVS den må ut av bien først, og det skjer ikke før jeg har fått gjort klar ny locker, tipper i løpet av et par uker. Diffhuset kommer fra en 1996 Discovery. Prisantydning 3500 ferdig som den står. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Dette er interessant! Prisen synes jeg også er grei. Tenkte først og fremst å sette den rett inn foran, men har egentlig en støyende bakdiff.... Resten på PM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Skal ikke blande meg inn i handel. Men hva er forskjellen på å sette en slik foran eller bak? h H A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 55 minutter siden, Elvehundre skrev: Skal ikke blande meg inn i handel. Men hva er forskjellen på å sette en slik foran eller bak? h H A Kan settes både foran og bak. Men TrueTrac har nok forskjellige spenn på dem for å tillate hastighetsforskjellen på indre og ytre forhjul ved sving for å unngå at den skal slå inn. Limited Slip diffen til Ashcroft er lik foran og bak ser jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Er jo hastighetsforskjell på ytre og indre hjul uansett, både foran og bak. Men ytre forhjul går lengst, og indre bakhjul går kortest, når en bil kjører sving. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.