Gå til innhold

L322 buyers guide Harrys Garage


MartinM

Anbefalte innlegg

Jeg digger Harry. Kan også anbefale Dough de Muro. Han tester en hel haug med biler og har en L322 selv som han både tester og harselerer over. Han er ganske morsom og tar for seg en del rariteter ved de ulike bilene han kjører. Anbefaler testen av Lamborghini LM 002 - en salig blanding av Lambo, plastikk deler fra Fiat og skinn...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, MartinM skrev:

Jeg digger Harry. Kan også anbefale Dough de Muro. Han tester en hel haug med biler og har en L322 selv som han både tester og harselerer over. Han er ganske morsom og tar for seg en del rariteter ved de ulike bilene han kjører. Anbefaler testen av Lamborghini LM 002 - en salig blanding av Lambo, plastikk deler fra Fiat og skinn...... 

Og for de enda rarere, sjekk ut hoovies garage. Han skriver for doug demuro og kjøper rare biler billig. For eks  den billigste amg han kan finne i USA (en ml55 til noen tusen dollar) og USAs billigste 911 (6000 for en 996). Litt høyt energinivå men jeg synes videoene hans er festlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den 3,6 liters v8en han har? Er det enighet om at det er en god motor?

 

Følger forresten Harry, liker kanalen hans meget godt. Har nok akkurat samme bilsmak, største forskjellen er antagelig at han har litt mer penger i madrassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rikerud skrev:

Er det den 3,6 liters v8en han har? Er det enighet om at det er en god motor?

 

TDV8 motoren er i stor grad det samme som TDV6 motoren man kjenner fra Discovery.  Viktige forskjeller ligger i registerkjede i stedet for reim, ingen reim til dieselpumpe og ingen problemer med oljepumpe.

EGR-ventilene er som på de fleste dieselmotorer en utfordring.  Selvfølgelig avhengig av bruksmønster og dieselkvalitet.  Harry anbefalte rutinemessig bytte etter 160000.  Min har gått 240000 nå og har de siste 60000 gått på ren GTL/2.gen diesel.  Den har nå behov for en ny ventil.  Sanntidsovervåkning med iiDtool rapporterer innimellom rare verdier med store utslag hvilket mer tyder på at den er "løs" enn at den er kokset igjen.  Bytter selvfølgelig begge.  Har også byttet en sprukket slange til innsuget. 

Når jeg kjøpe min for 2,5 år siden stod valget mellom L322 TDV8 og D4 som ville vært nyere og gått mindre.  Motoren avgjorde det valget for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rikerud. Jeg bor ikke så langt i fra deg. Har L320 TDV8.  Du kan gjerne prøve min om du vil. Jeg tenkte også på Disco 4, men RR appellerer også mere til meg. Har også hatt L322, så jeg har litt erfaring med den typen også. Var riktignok TD6 i den da. 

Men jeg har iallefall funnet drømmebilen for meg. Når denne er oppbrukt om maaange år, skal jeg ha maken igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt Rolf !  Alltid koselig det. Om alle i området møter opp hadde vi vært representert med det meste Land Rover har å by på. Men problemet er å få informert alle. Ikke alle som leser tur og treff topicen regelmessig. Meg selv inkludert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, IAS skrev:

Ja, absolutt Rolf !  Alltid koselig det. Om alle i området møter opp hadde vi vært representert med det meste Land Rover har å by på. Men problemet er å få informert alle. Ikke alle som leser tur og treff topicen regelmessig. Meg selv inkludert. 

 

Jeg kommer gjerne i min Disco Sport :) 

Kan spre nyhetene her, over Midt-Norge sin mail og facebookside + andre fb-grupper. Så folk bør vi kunne nå! Bare sett en dato dere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så underlig det enn høres ut, alle har ikke Facebook. Og jeg vet iallefall om en som aldri heller vil få det :)

Men med Facebook, mail og sms er jeg helt sikker på at det vil bli bra oppmøte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, IAS skrev:

Jeg kjørte etter deg fra Steinkjer til Hjellnesset for et par uker siden. Jeg svingte av mot Malm. 

 

Meg? Nei, det må ha vært en annen. Lenge siden den bilen har vært på Steinkjer. Min ser sånn ut bakfra:

 

20170805_125552.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var nok ikke deg. Var eldre den. Fin bil det også, men din var jo virkelig nydelig da. Må definitivt treffes en gang. Har hatt en del RRCer selv +Seriebiler, Discoer, P38, L322 og Defendere. Har nå en Freelander og en RRS TDV8. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, IAS skrev:

Nei, det var nok ikke deg. Var eldre den. Fin bil det også, men din var jo virkelig nydelig da. Må definitivt treffes en gang. Har hatt en del RRCer selv +Seriebiler, Discoer, P38, L322 og Defendere. Har nå en Freelander og en RRS TDV8. 

 

Er jo nesten naboer :) La ut flere bilder av min i "tråden min" i dag: 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...