Gå til innhold

Dagens Kina produkt


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Bestilt en slik.... 

Tenkte det va luddi, så kan eg bruke dewalt batteri på ryobi maskinene... 

 

Screenshot_20200216_013047_com.ebay.mobile.jpg

8 minutter siden, oggioffshore skrev:

Bestilt en slik.... 

Tenkte det va luddi, så kan eg bruke dewalt batteri på ryobi maskinene... 

 

Screenshot_20200216_013047_com.ebay.mobile.jpg

Så akkurat en finn selger som forlanger 690kr for tilsvarende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, har ikke satt meg inn i de nye reglene. 

Forstår meg ikke på slikt blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er blitt sånn at de varene som kommer til Norge etter 1/4 blir ilagt fortollingsgebyr og mva fra første krone. Så da blir fort dingsen til $1 og "flee shipping" dyr når den ankommer. :)  For delekjøp fra de vanlige kanalene vil jo ikke dette ha noe å si, men for dagens kinaprodukt så er det vel over og ut. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Biltema/Claes/Europris etc har sprettet champagnen for det... Kanskje vi vil se en revival av Select-katalogen... 

 

På den annen side så vil nok kanskje kvaliteten bli noe høyere på det som faktisk kommer inn. 

(Hvor vanskelig kan det være å produsere et feiebrett som ligger flatt til golvet under bruk, liksom???? Og hvor tungnem er man når man kjøper i sum 3 stk før man lærer å teste mot gulv? Og man burde klage - også når tingen bare koster 25 spenn - om den ikke fungerer ...  <_< )

 

For grensegjengere kan man fremdeles handle til poste restante fra EU til et svensk postkontor med P.R da. ... men om det er kinavarer man er ute etter må man gjennom en europeisk import uansett da. 

 

For standard delekjøp er det vel mer interessant hvilken løsning Storbritannia og EU kommer fram til. Det vil uansett ikke skje noen endring der før tidligst ... 2021? (fritt etter en upålitelig hukommelse.)

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momspåslag kan jeg leve med , men disse gebyrene ymse firmaer legger på i tur og orden før jeg ender opp med varen imponerer ikke.

Med kroppen i tvungen pausemodus med ujevne mellomrom har jeg hatt tid til å klage på billigvarer.

Erfaringen min er at de aller fleste rydder opp på en god måte.

Men deres tidsregning på reklamasjoner går ofte sakte.

Erstatningsvare er et annet tema da tingene ofte er serie(feil)produserte.

Men selger har ofte stort utvalg og annen vare istedet har vært grei løsning.

 

Reklamerte på noen,nesten dyre ekstralys som ikke virket en gang.

Da selger fikk høre returporto ville han/hun heller ha bilder av lyktene som ikke virket.:o

Fikk ordnet med det og "byttet" i noen andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My bad... De støvbrettene jeg irriterer meg over hadde vært momset inn av diverse billigkjeder her tillands. Det er bare at når det koster 25-45 min kjøring å klage på dritten så blir det ikke gjort når det er 3-4 uker til neste gang man er i samme butikk. 

 

"Kinaleverandørene" har stort sett vært greie - og steder som aliexpress/ebay har ganske generøse "returbetingelser"/forbrukerbeskyttelse, så ja... der har det vært lite problemer ut over skuffelsen over at dingzen ikke virker. 

 

Ref gebyr - ja, det er voldsomt hva 99% helautomatiske løsninger koster... (3 kr for epostkvittering på betalt parkering, f.eks?????( App'en til easypark ))

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med gautes her - å betale momsen på varer jeg selv vil ha inn har jeg ingen problemer med - men å betale 150 kr i gebyr for at de skal legge ut 50 kr i moms? det henger ikke på greip overhodet.

 

Gi meg heller en løsning hvor jeg kan forhåndsmelde pakken, og dermed betale momsen i forkant til et automatisk system (mot tracking nummer f.ex), og dermed slippe gebyr på forhåndsfortollede pakker.

 

Hvis ikke kommer sikkert noen opp med en businessmodell for dette, kansje jetcarrier, som jeg har brukt mye mot USA varer får en ny businessmodell her...

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2020 den 7.33, kulien skrev:

Reglene er blitt sånn at de varene som kommer til Norge etter 1/4 blir ilagt fortollingsgebyr og mva fra første krone. Så da blir fort dingsen til $1 og "flee shipping" dyr når den ankommer. :)  For delekjøp fra de vanlige kanalene vil jo ikke dette ha noe å si, men for dagens kinaprodukt så er det vel over og ut. :( 

 

Løsningen er enkel, bestill mer i hver forsendelse.... som eksempel har jeg de siste månedene plaget postbudet til å levere et tyvetalls små pakker med rustfrie rørdeler i postkassa, nettopp for å holde meg under 350krs grensa. Neste runde handler jeg alt i en pakke, selv med moms og postens fortolling blir det 1/4 av billigste norske leverandør..

 

 

Er noen uker siden dagens tips kom hit men fikk ikke skrudd de opp for nå,

https://m.banggood.com/5PCS-AC85-265V-50cm-T8-G13-8W-SMD2835-36-LED-Tube-Fluorescent-Light-for-Indoor-Home-Kitchen-Decor-p-1477996.html?rmmds=orderdetail

 

2x18w armaturene ble som dårlig månelys....

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, GuttormG skrev:

Er noen uker siden dagens tips kom hit men fikk ikke skrudd de opp for nå,

https://m.banggood.com/5PCS-AC85-265V-50cm-T8-G13-8W-SMD2835-36-LED-Tube-Fluorescent-Light-for-Indoor-Home-Kitchen-Decor-p-1477996.html?rmmds=orderdetail

 

2x18w armaturene ble som dårlig månelys....

Er disse komplett med ledninger og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å samle bestillinger til en pakke også. 

Utfordring blir jo at man kjøper jo fra forskjellige selgere.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg å være på strikkeforum også: 

https://www.toll.no/no/om-tolletaten/nyheter/2020/netthandel---hva-skjer-1.-april/

Quote

350-kronersgrensen består inntil videre for sendinger fra nettbutikker som ikke er registrerte i VOEC

Utgangspunktet har vært at 350-kronersgrensen skulle fjernes for alle varer fra 1. april. Det er imidlertid vedtatt en overgangsordning. Den medfører at 350-kronersgrensen for betaling av mva og toll skal bestå inntil videre når du handler fra en nettbutikk og e-markedsplasser som IKKE er registrert i VOEC. Det betyr at dagens ordning vil bestå også etter 1. april for sendinger fra disse butikkene. De varene som muligens er forsinket på grunn av koronaviruset har dermed større sjanser for å nå frem i tide.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da fyrer man av noen ordrer til blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oggioffshore skrev:

Flott, da fyrer man av noen ordrer til blush

 

Fristende!!! Må jo skynde oss å handle alt på "watchlist"!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOEC løsningen ser jo definitivt lovende ut - om jeg har skjønt den rett.

 

Moms innkreves av nettbutikken du handler i, direkte - det er dermed ikke noe behov for fortolling når varen ankommer landet, og dermed ikke noe fortollongsgebyr.

 

Så sant dette funker så er det jo en helt kurant løsning - jeg kan fortsette å handle deler og tekniske duppeditter som er umulige å skaffe i Norge, og jeg slipper å spille lotto med 350 grensen. å betale moms plager meg ikke som nevnt før, det er 250 kr i gebyr på en vare til 300 kr + frakt som har vært irritasjonsmomentet.

 

Håper det ender opp med å funke i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper VOEC blir et lavterskelsystem, slik at også mindre leverandører rundt om kring i tar det i bruk. 
Syns ellers at det er bra vi må betale mva. på hele kjøpet. Da blir det like vilkår med norske butikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pessimisten i meg sier at det blir markedsvridende på den måten at det bare vil bli større forhandlere som vil gidde å innrette seg etter det som byråkratene i et land med 5mill innbyggere i et hjørne av norden krever.

 

Nuvel - den som venter får nok helt sikkert se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...