Gå til innhold

Webasto trøbbel 4.4TDV8 2011 (Thermo Top C, 5kw)


BearOlav

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette gjelder fattern sin RR. (Etter å ha prøvd min RR, så forsvant XC90 og en skikkelig bil kom i garasjen :) 

Webastoen fyrer dårlig, og etter en tur på verksted viser det seg at den kutter fyringen ved ca 20 graders vanntemp..for da mener webastoen at temperatur er oppnådd. 

Verkstedet hadde litt problemer med å lese av feilkoden, men slik jeg forstår det er det enten thermostat eller controller som tuller slik at fyringen blir avbrutt. 

 

Ble snakket frem å bytte hele webastoen til den nette sum av ca 25.000,- med deler og jobb. 

 

Dette syns jeg var en noe brutal løsning, og lurte på om dere på forumet kan hjelpe meg videre til noe mer fornuftig?

 

Jeg ser en kar fra Ungarn på Ebay som selger after markets controller units. https://www.ebay.com/itm/Aftermarket-controller-for-Webasto-Thermo-Top-Z-C-E-DIESEL-ROVER75/162093853260?hash=item25bd8bea4c:g:Pt8AAOSwTA9X8hQu&vxp=mtr

 

Vil en slik løse problemene eller er jeg på ville veier?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...