Gå til innhold

yngveh

Anbefalte innlegg

Har liggande eit DEFA kit til kupévarmer som eg tenkte å montere i defenderen. DEFA plugg ute > 230v stikk inne. Webasto tar seg av motorvarmerdelen. Spørsmålet er kor det er smart å montere den utvendige pluggen.

 

Tips frå nokon som har gjort dette før? Stikk/vifte kan for min del monterast kor som helst inni bilen, gjerne bak sånn at den noko begrensa fotplassen framme ikkje blir enno meir begrensa. Hensikten med dette er rett og slett å få tørka opp bilen nattestid uten å måtte dra ledning inn/ut safarivinduet kvar morgon og kveld.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter i grillen/ fronten.

Legg 230V kabelen via motorrom og strips denne fast til ramme bak til setekassen.

Borr opp/inn i setekassen og sett stikkontakten der du ønsker.

Har gjort dette på min 90.

Husk en gumminippel i hullet så du ikke får "gnag" på kabelen og tetter for trekk.

Trenger ikke å tilføre ekstra trekk i en Defender.

Må ha noe lengre forbindelses kabel enn det som er standard, men det er ikke noe hokuspokus.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert kontakter på siden av og oppå forskjermer,i fronter,bak og i fangere.

Ikke alle steder er like lure men når kunden ville ha det sånn borer man i vei og monterer.

De oppå skjermene var av den gamle store typen.

 

Finn ut hvor du lettest ser ledningen fra husveggen til bilen tidlig en stresset mandagsmorgen

med duggfriske briller og en klokke som gikk altfor fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her var det mange gode forslag du! Takk for tips!

 

Eg tipper grill + følge chassis bak til setekassa blir løysinga.

Då slepp eg lage hol i store synlige flater på utsida mtp framtidige eigarar, og får ovnen inn under setene der han forhåpentligvis får bu i fred. 

 

No er det snart husbytte på gang, og då får Defenderen egen staselig uteparkering med dertil egna strømpunkt akkurat der DEFA-kontakten havnar. Kombinert med fancy smarthusløsning så kan ovnen få starte opp akkurat samtidig med at lyset på badet i 3. etg slår seg på. Med eller uten briller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterer rett som det er defa på ulike biler og prøver (selv om det ikke alltid er lett) å tenke på hvordan det blir om noen skal gjøre arbeid på bilen siden. Sånn sett kan det være litt irriterende vis defa kablen er felt inn på en sånn måte at man ikke kan fjerne f.eks grillen fra bilen. Men det kan du løse ved å bruke medfølgende  brakett som ikke er for innfelling 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...