Atle G Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Måtte bare komme med en hyggelig melding: Etter år (!!!) med større eller mindre vibrasjoner på rattet / i forstillingen på vår kjære HilDefender så har jeg endelig klart å få den 100% vibrasjonsfri i alle kjente hastigheter. Og det med 305/70 -16 dekk på 8,5x16 alufelger, 2" løft + spacere. Listen over alt som er gjort er lang - men nå er gleden stor - og forstillingen 100%. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Tommel opp. Hvor starter vi feilsøkingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 20. november 2017 Forfatter Del Skrevet 20. november 2017 Siste rest av vibrasjon forsvant etter skifte av fremre mellomaksling. Før det er alle bolter skiftet / foringer / nye stag og kuler / ny styresnekke / pokaler og lagre og alt justert etter boken. Hjulene selvsagt avbalansert og spissing justert + nye dekk for å være helt sikker. Har jeg glemt noe da? Når alt dette er sagt så har jeg en formening om at kast i mellomakslingen har vært årsaken hele tiden - men at alle større eller mindre "slarker" andre steder i forstillingen har vært med på å forsterke vibrasjonene i ulike hastigheter. Etter som jeg har fått strammet alt opp så har vibrasjonen blitt svakere å svakere - og forsvant helt med ny (Terrafirma) aksling. Har en klar tanke om at det er senterlageret i den doble kardangen som er slitt og som er årsaken - oppdages ikke når vi sjekker kryssene (der er en annen tråd på dette her på forummet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.