Gå til innhold

Hvor går turen?


aadalen91

Anbefalte innlegg

Veldig hyggelig tur! 
 

I går ble det bytte av drensslanger fra takluke på Discovery 3, dette var en møkka jobb og ble en litt alternativ løsning på høyre side. 
I tillegg fikk jeg bytte varmeseteelement på førerside og nytt skinntrekk, veldig deilig med varmesete igjen i denne tida vi går inn i. Pluss vinterhjula kom på:)

76871CE4-9B4E-40CF-B99D-D083C28F69FA.jpeg

2CDF1336-7849-4D02-9976-FCE36650D9E0.jpeg

Endret av aadalen91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På torsdag fikk jeg byttet bærearm bak på Discovery 3. Samt luftinntak. 

IMG_2967.JPGIMG_2968.JPG4

 

I går var vi på nytt en tur på Lampeland. Koselig dag, og vi fikk kjørt noen nye løyper som ikke har vært kjørt på mange år. Ligger noen bilder under. Håper mange vil ta turen til oss, og teste løypene i 2021. 

IMG_2970.JPGIMG_2971.JPGIMG_2972.JPGIMG_2973.JPGIMG_2975.JPGIMG_2976.JPGIMG_2977.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Discovery 3 er nylig EU-godkjent, det var bra i og med at det har skjedd litt med Defenderen. 

 

110 opplevde nylig er girkassehavari, så nå er den pent og pyntlig parkert, frem til ny girkasse ankommer. Det ble ny fra Ashcroft, setter inn en R380, i stedenfor LT77 som originalt, så får vi se åssen det blir. Ca. 4 ukers produksjonstid på girkassen, så den blir stående en stund. Blir noe rustsveising og litt diverse, slik at den er klar for EU-kontroll når girkassen er montert igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2021 den 17.42, aadalen91 skrev:

Jepp, kort bellhouse ja. Med forsterka lager. 

Hvordan gikk det med R380 kassen? Hvordan synes du den er ift LT77? 

Har en 90 med havarert LT77, og vurderer om jeg skal bytte eller sette inn lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alb skrev:

Hvordan gikk det med R380 kassen? Hvordan synes du den er ift LT77? 

Har en 90 med havarert LT77, og vurderer om jeg skal bytte eller sette inn lik.

Den er i produksjon, er vel 3 uker til før den sendes fra England. Det virker som det er mangel LT77 på markedet, så jeg tror jeg ville gått for R380, men kan gi lyd når jeg får testet det ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, siglis skrev:

Pass på for lekkasje fra girkasser derfra. Jeg kjøpte en overhalt transfer til D2 derfra som gikk tom for olje. Lekkasje fra en simmerring. Dyr og kjiip lærdom.

Takk for det, skal følge nøye med når jeg får montert den. Skal bli godt å få den på veien igjen hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, aadalen91 skrev:

Takk for det, skal følge nøye med når jeg får montert den. Skal bli godt å få den på veien igjen hvertfall:)

Gjør det Anders. Kjøpte selv fra UK, men OEC i Bergen monterte den. De sa at den var litt "trang" når de monterte den, men tenkte dessverre ikke noe mer på det. Lykke til :-)

 

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på sveisejobben i går, slik at den kan bli klar for EU kontroll engang på vårparten. Her rep av utrigger. Skal også bytte ut og forsterke rammevangene etter mye offroadkjøring som har bulket disse fælt. Må ha litt arbeid før ny girkasse kommer på plass. 

 

Rep av utrigger.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Liten oppdatering her. Defender 90 ble i går EU-godkjent, klar for to nye år. Den er også hele ramma gått over, fjernet rust og behandlet på nytt. 


Defender 110 med girkasse havari er en pågående prosess. Det er fikset litt rust på denne også, begge rammevangene blir byttet og forsterket, da disse har fått gjennomgå på offroadkjøring. I tillegg blir det fikset lekkasje bakkant motor nå som girkassen er ute. Håper i løpet av førstkommende søndag at nødvendig rust er ordnet der hvor kassen er nede, samt at ny R380 kasse er montert og bilen er flyttbar igjen. 

IMG_3076[1].JPG

IMG_3079[1].JPG

IMG_3081[1].JPG

IMG_3080[1].JPG

IMG_3086[1].JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2021 den 13.41, Alb skrev:

Hører gjerne hvordan erfaringene er med den nye R380 girkassen

Fikk en kort liten prøvetur i går. Det virker veldig ålreit. Men nå gikk jeg fra en ekstremt bråkete LT77 som låt som et rockeband til enhver tid. Den er definitivt mye lunere, girer bedre og for min del som kjører en del offroad så er den jo en god del sterkere enn LT77. 

IMG_3087[1].JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...