KjetilT Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Har ikke hatt av alt av deksel under godbilen - ikke mye plager med denne bilen. Kun byttet slitedeler på to år. MEN måtte ha ny webasto da jeg kjøpte bilen. Nå starter ikke webastoen. Har nullstilt den. Har diesel. Webasto prøver å starte, men stopper etter forsøk. Hører ingen tikkelyd fra dieselpumpe, men vet heller ikke hvor denne sitter. Kan se en pumpe som sitter foran diesel tank på passasjer side. Er det den som mater Webasto? Tenker at den ikke får strøm eller har hengt seg opp????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) https://www.disco3.co.uk/wiki/Fuel_Burning_Heater https://www.disco3.co.uk/forum/topic41374.html Mener å huske at pumpen sitter under bilen et sted...... Brenn kammer er jo en gjenganger på de symptomene. Er det ikke byttet før, er det sikkert på tide. Bare å melde seg inn i UK forumet først som sist Endret 19. november 2017 av oggioffshore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Hele Webastoen er ny - men takk - tror det er dieselpumpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Hvordan har du nullstilt den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Praesto har pumpe ser eg. Har man BAS remote eller Altox kan man re-sette den. Og kjøre priming funksjon. Dvs slette feilkoder etc. Event bruke PC software og lage seg en OBD kabel, slik at Du kan gjøre det den veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 20. november 2017 Forfatter Del Skrevet 20. november 2017 Resatte med OBD 2 - får opp feilmelding for mange forsøk på start. Skal se om jeg finner pumpa idag. Hører som sagt ingen lyd annet enn Webasto som prøver å starte. Kan være dårlig kontakt håper jeg . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fox Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Hei Synes selv at ved lav batterispenning så nekter webasto å starte. Vet ikke om det er en slik begrensning, men det er vel verd et forsøk å lade godt opp for så å prøve igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Koble fra diesel tilførselen og før den ned i en egnet beholder. Reset Webasto og prøv å starte den. Dersom det kommer diesel i beholderen er diesel pumpen sannsynligvis friskmeldt. Kommer det ikke diesel er det vel skifte av pumpe som gjelder. Om du ikke får start på Webastoen selv om det kommer diesel kan du låne hårføneren fra badet. Sette den på kaldluft (dersom du har mulighet til det selvfølgelig) og blåse inn i luftinntaket på Webastoen. Det kan hjelpe til med å få fyr etter en lang hvile sesong. La føneren "pumpe" luft i noen minutter etter start så du får god temperatur i brennkammeret. La deretter Webastoen gå i minst 15 minutter for å brenne rent eventuelle sotrester. Brukte denne fremgangsmåten på D3 vår i høst etter at den ikke ville starte skikkelig. Dersom du har tidsur eller annen form for styring av Webastoen bør du tvangskjøre den en gang pr. mnd. i følge guruer. 2-3 ganger i sommersesongen er greit nok etter min erfaring. En diagnose med riktig Webast tool er bedre enn Naocom, Hawkeye, Iid tool etc. Den gir deg mulighet til å tvangskjøre pumpe, vifte. Bedre informasjon om glødeplugg/ flammevakt og reset av alle feilmeldinger. Lykke til med feilsøking Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 23. november 2017 Forfatter Del Skrevet 23. november 2017 Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 DieselPumpa har jeg hatt ut og testet ok. To ledninger fra Webasto går til vann pumpe. To andre er styrestrøm. En kontakt med flere tynne kabler. Fikk strøm på dieselpumpa i ti sekunder. Men hvor kommer strømmen ifra til den??? Webasto er to år gammel. Har blåst igjennom diesel slange så vet det er åpent. Men vanskelig å finne dårlig kontakt når den ikke går montert på bilen. Noen gode råd??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Strøm til dieselpumpen kommer fra Webastoen kontakt X1 pinne 5. (Kontakt med flere tynne kabler) Skal være puls modulert (på-av-på-av-........) i ulik hastighet etter hvilken mengde drivstoff som skal frem til dieselbrenneren. Pumper diesel for hver gang spenningen endrer seg. Løse testledninger, med god lengde på, kan brukes for å teste med pumpe ute av bilen. Om du sender meg en PM med din e-post adresse kan jeg sende deg workshop manual for Thermo Top V. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 Takk. Skal gi puls på ledningen pin 5 og se om pumpa går montert i bilen. Går den da må det være feil i Webasto Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Får 10 volt konstant ned til diesel pumpa. Så må være feil på nesten ny Webasto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Du klarer ikke å måle pulsene med vanlig multimeter. En LED-pære i parallell med pumpa vil gi deg blink i takt med pulser. Om det ikke er blink i LED-pæren er det noe som ikke stemmer. Måtte du koble om noen ledninger da du monterte inn den nye Webastoen? Har du kjøpt samme type Webasto som stod i bilen originalt? (Thermo Top V) Nyere Discoer har annen type (Mener det er EVO eller noe sånt) Den har ikke samme oppsett og styres originalt kun via CAN-Bus som tilleggs varmer. (I følge det jeg har lest meg til). Kan omprogrammeres til å virke som parkeringsvarmer. Diagnose med WEBASTO Tool er sterkt å anbefale. Bedre oversikt over feil og mulig å manipulere hver enkelt komponent. Gratis program for nedlasting Thermo Test software installer v2.14 ** USE THIS UNLESS OTHERWISE ADVISED ** Thermo Test software ZIP v2.16.1 Thermo Test software installer v3.0 Thermo Test software installer v3.4 v2.14 User Manual Interface finner du på Ebay. Click Here or Click Here Har du kjøpt helt ny Webasto eller brukt? Fra firma eller privatperson? Fra Norge eller det store utland? Det har betydning for hva du har krav på ved en reklamasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 Ble satt inn ny på verksted i Tromsø da jeg kjøpte bilen siden den ikke virket. Har med ur inni bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ewikran Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Er du i Tromsø regionen? Har kjøpt meg kable med interface som skal kobles rett i webastoen og kjører diagnoseprogram på PC. Har masse mer muligheter enn hva vi får via IIDTool og lignende. Ikke testet dette ennå, men hvis dette funker får du nok bedre svar på om det er webastoen eller noe annet som er feilkilden. Skal rote det fram og kjøre en test på egen maskin så lar jeg høre fra meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Koble til to ledninger på pumpen. En til jord og en med bryter på til +12V Koble fra diesel ledningen på Webasto og putt enden opp i en tom brusflaske eller lignende. Slå på/av bryteren en 15-20 ganger og hør om det "klikker" i pumpen -Klikker det ikke er pumpen trolig død. -Dersom det "klikker" i pumpen sjekk om det kommer diesel i beholderen. -Kommer det ikke diesel har du et fuel problem. Koble da fra diesel røret utgående på pumpen og sett på en liten stuss ned i flaske/ beholder. -Kjør samme prosedyre med på/av en 10-15 ganger og se om det kommer diesel i beholderen. -Kommer det diesel har du problemer fra pumpen til Webasto. -Kommer det ikke diesel har du problemer med sugeslangen fra tanken. Mulig dritt i tanken kan ha blitt ført inn i sugeslangen. Blås tilbake til tanken og prøv igjen. Håper du finner ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.