Gå til innhold

R380 oljeskift, rasert nivåplugg


jermundpr

Anbefalte innlegg

Skal bytte olje på hovedkassa på D2 manuell. Men forrige som bytta olje her har vært skikkelig dust og ødelagt fyllepluggen helt. Har prøvd alle triks i ermet nå og dritten sitter bom fast.. Er det mulig å fylle fra toppen? 

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk kassa og sveis på en mutter.

 

Et gammelt mekanikertriks:

Alltid skru ut påfyllings/nivåplugger før man tapper av oljer,mm.

Da ser man også lettere om nivået har holdt seg eller om man bør lete etter lekkasjer,sjekke oftere, mm.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur alltid ut fyllepluggen først, så kassa har olje fremdeles. Prøvde å sveise på en bolt men det sitter så hardt, og pluggen er så bløt, at det bare ryker av biter fra pluggen istede. Tror i grunn eneste mulighet nå er å få den boret ut. Men er det mulig å fylle olje et annet sted. Eller må jeg velte bilen og fylle i tappepluggen? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning jeg så på en girkasse på en gammel boble var en søt liten kran.

Åpne krana.

Tappe ut oljen.

Klemme inn riktig mengde i tuten.

Og skru igjen.

Noe for deg også.

Man slipper ihvertfall borespon i kassa.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en knapp på å ta av girvelgeren. Jeg hadde det som vane på en rrc med lt95 kasse.

etter å ha tappet ned og fylt opp med riktig mengde olje lagde jeg en peilepinne av en myk plaststripe som jeg markerte rett nivå med. 

Funket som gull på den kassa.

 

loh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...