Camarogeddon Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Hei. Det ser ut som om jeg har en noe skeiv wolf felg (ikke spør meg hvordan - men felgene er ettermarkeds, og derfor ikke like kraftige i godset som "skikkelig" wolf felger. Jeg bestilte tidligere et sett orginale wolf felger, men fikk meg en overraskelse når det som LR leverer her kun er grunnet (ANR4583PM) - ikke skikkelig lakkert. (fikk en lakksjappe til å måle lakktykkelsen, og den var så tynn at mannen bare lo. Så det ble en ekstra kostnad på lakking av felger (greit nok, jeg skulle lakke noen dører også) men det burde da være mulig å få fatt i ferdig lakka felger. Har noen en oversikt her over delenummerne? det jeg har klart å lappe sammen så langt er følgende: ANR4583PM - Svart Wolf felg, grunnet ANR4583SILVER - sølvfarget Wolf felg, lakket eller grunnet. ANR4583PMG - svart wlf felg - også bare grunnet? Du kan jo også bestille ANR4583PM fra Britpart, Bearmach osv - er naturlig nok usikker på om disse er lakkert eller bare grunnet når de leveres, om du bestiller ANR4583PM fra LR, så er de i hvertfall kun grunnet. UNder ser du hvorfor jeg har lyst på en ny felg... -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Selv med nye felger vil du risikere mye lodd. Stålfelger har fryktelig mye kast desverre. Jeg har dekkmaskiner selv og ser hver gang jeg balanserer at de kan ha mye kast. Bruker du spacer når de balanseres? Senterhullet i felgen er ikke midt i og uten spacer er de vanskelig å balansere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Malingen du selv påfører er mange ganger bedre enn fabrikkutgaven. Hvis du ikke kjøper billig plakatmaling da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Sant nok mtp malingen - felglakk på stålfelg er vel uansett ikke noe å skrive hjem om. Men jeg hadde håpet på med enn 10 - 20 µm i lakktykkelse fra fabrikk.. Når det gjelder selve avbalanseringen så vet jeg ikke hvordan verkstedet gjorde dette - de håndterer både større og mindre kjøretøy og maskiner, så jeg tar utgangspunkt i at de vet hva de driver med. Men om de har senterert på hullet og det ikke er i midten så kan det være årsak til balanseringen ja. Kanskje jeg skal forsøke å dobbeltsjekke før jeg handler nye felger. Men tror dreiebenken min er for liten til å akseptere disse for en sjekk. Men om det har vært ute av senter når de har balansert, så kan det bli en ristete prøvetur til våren -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Har du en spacer så ser du umiddelbart om senterhullet følger senter på spaceren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 hmm, bra poeng, men har desverre ingen spacere på denne bilen eller liggende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Undersøk hvordan de spenner opp felgen i maskinen. Hvis de har brukt senterhull, ta med alle felgene til noen som spenner opp på bolthullene. Hvis de mener de har brukt bolthullene, ta med den verste felgen til en annen tilbyder som spenner opp på bolthullene. De kan godt vite hva de driver med, men det er umåtelig mye enklere å spenne opp på senterhull enn på bolthullene. Mange velger denne løsningen for enkelthets skyld, ikke fordi de ikke kan faget. Tillegg: Er du forresten helt sikker på at det er felgen som er kass? Dekk blir også produsert med feil, så det hadde jo også vært interessant å sende kun felgen i gjennom maskinen for å avdekke. Endret 19. november 2017 av krokansjefen Tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Tilbakemeldingen fra mekanikeren (som endte opp med å bruek 4 timer på 8 stk felger / dekk pga dette problemet) var at felgen var skeiv. Tror han har prøvd noen runder. Men på en annen side - fullt mulig det har blitt gjort en feil, og at de er spent opp i senter. Jeg skal ta en telefon på mandagen og sjekke hvordan de balanserer tenker jeg. Nå er jo heldigvis ikke ettermarkeds wolf felger (som dette er) spesielt dyre. Det "skikkelige" wolf settet er på vinterdekka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Her må jeg gi Lafte fullstendig rett. Det første verkstedet bekreftet at de hadde sentrert felgen i senter, så jeg tok med hele settet til et annet verksted som hadde maskin som sentrerer på boltmønsteret. Den værste felgen var 345 gram skeiv, (med den avsindige mengden vekter på - nødvendig mengde vekter var langt mindre). Jeg ga verkstdet betraktelig mere bly inn enn jeg kom ut med, for å si det slik. Så jeg tror vi skal bytte verksted for dekk gitt. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.