cb750 Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 hei defender Etter endel klunke lyser fra transfer kasse, og det var ønske om å skifte ratio til 1.22 har jeg nå demontert transferen. på Center differensialen skal det jo være 4 trøstelagre i kobber som er borte, knust opptyggd. det er også noen dype skrape sår i diffen, kan ved bruk av feil olje over tid. Synes det litt slakk i inkobling til tannhjul se video. Kan jeg fremdeles bruke centre diffen eller må den erstattes, skal selfølgelig montere nye trøstelagre. Ellers er det ikke noe slakk i tannhjul på akselen. 20171117_184701.mp4 20171117_184753.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Litt vanskelig å bedømme slitasjen over mobilen. Klarer ikke helt se hvor dyp skaden er. Men.. Er overflaten full av sår og skarp vil den slite ut kobberskivene alt for fort.. Jeg regner med det finnes toleranser i overhalingsmanualen. Da må du montere nye lager/skiver og så måle om klaringen du har igjen, er for stor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Fikk følgende svar fra Dave Ashcroft for noe år siden : Hi, These are parts of the 4 centre diff domed thrust washers, Its quite normal to see these wear and break up, I wouldn’t bother fitting new as they will very soon do the same, Dave Så da blir det en vurdering av hvor mye slakk/skader du ellers finner og om dette løses best med egen innsats eller ved å kjøpe en gjennoppbygget kasse - eventuelt med forsterkninger. Vurder også utvidet "bunnpanne" for å få plass til mer olje + bedre kjøling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KCVarvik Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Overhalt nettopp min kasse. (skulle bare bytte clutch på discoveryen) fant kobberbiter i flensen på huset till inngående aksel fra girkasse. Når jeg demonterte diffen var og disse kobberskiver borte, og det ser ut som jeg har de samme merkene som du har. Jeg la på nye kobberskiver da jeg monterte. Dette er 1 uke siden jeg fikk bilen opp å gå, og kassen er som den var.. Har bare ikke lyd fra utløser lageret lengre Jeg kjøpte master rebuild kit fra Ashcroft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cb750 Skrevet 5. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2017 hallo defendere holder på å montere transferen, jeg trenger noen nye shims noen som har gjort denne jobben før og har noen ekstra shims,på diff siden (shim er for tynn) er det en bevegelse 2.93 mm + 0.05 =2,97mm på siden som kobles til gikasse (gammel shim for tykk)er der 2.33+0.05= 2,38. Noen som har ekstra shims kjøper de gjerne? aage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Ring meg litt utpå dagen i morgen, temlig sikker jeg har liggende flere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cb750 Skrevet 16. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2017 hei defendere har nå overhalt transferboks skiftet gir ratio til 1.222 og alle lagre, nå står girboks for tur eller ..... den har kjørt 240000km ingen ulyd eller girskifte problemer, jeg er usikker om jeg trenger en service på girkassa hva syner dere jeg bør gjør....bare å fylle på ny oje og montere eller overhale girkassen? aage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Skift olje regelmessig og kjør videre. If it aint broken,dont fix it. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.