Gå til innhold

Understellsbehandling D2, 2003


Hafthor

Anbefalte innlegg

Jeg har en Disco 2 som trenger understellsbehandling Den har vært behandlet med tuff-kote dinol engang før min tid (vet ikke når) og trenger sårt en ny runde med behandling.

Jeg prøver å lete etter noen gode tips her på forumet men blir ikke noe særlig klokere.

Hva anbefaler dere, må ramma sandblåses før behandling? Hvilken olje skal jeg bruke,

Er dette en DIY jobb eller skal proffe folk utføre jobben sånn det blir bra.

Alle gode råd mottas med takk.

 

Hilsen Hafthor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at det er rimelig bred enighet om at oljebehandling er det ultimate valget her, og da særlig lanolinolje eler Fluid Film som det kalles.

 

Les mer her: http://www.antirust.no

 

Jeg har behandlet bilen min regelmessig hos Funderud, og nå senest Oslo Antirust. Bilen har rullet 10 år i saltsørpa uten antydning til rustutvikling utover det som var på bilen når jeg kjøpte den.

 

Fordelen med lanolinolje er at det kan brukes selv om bilen er understellsbehandlet med andre ting - uten at du må sandblåse og ha bilen stående i flere dager. Med mindre du har løftebukk og trives i oljetåka ville jeg satt bort jobben. Det er såpass billig at det ikke er verdt å holde på med griseriet selv, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...