Gå til innhold

2000 Defender Td5


Puch G

Anbefalte innlegg

Hadde det bare vært (finansielt) mulig å beholde så mange Land Rovere man vil, hadde jeg vært nå den lykkelige eier av to Defendere. Siden det desverre ikke går må jeg selge min kjære grønne td5 :mellow: Nå er den til og med ferdig for salg, da må jeg også legge den ut... Nedenfor følger detaljer om bilen og noen bilder utover det som står i finn annonsen. Herligheten kan vises i Gjerdrum eller Oslo, ikke nøl med å ta kontakt.

 

Finn dot no

 

Nøyaktig beskrivelse av min fine grønne Defender:
Strømmen bil har nå klargjort Defenderen for neste lykkelige eier som inkluderer skifte av bremser bak, Luftenipler & bremsevæske, venstre fotbrønn og dørpakninger.
I august gjorde de en STOR service hvor alle væsker ble bytta, det ble påpekt noe småtteri som nå er ordnet men ellers ble bilen vurdert til å være i veldig god stand. Torpedoveggen begynner å ruste sin er det eneste som jeg ikke har tenkt å gjøre noe med, det er tross alt en 17 år gammel bil.
For et år siden fikk jeg baktraversen byttet siden den var for rusten. Webastoen ble satt i drift (manglet diesel). Bremserør bak ble byttet ifm EU kontroll i fjor. Endeledd stryestag har jeg bytta i mai 2016. Nytt batteri januar 2016. Vifte og reimhjull ble fiksa januar 2016. 
 
Forrige eier, en stor Land Rover entusiast (og medforumist), hadde gjennomgått bilen skikkelig, og dette er opplysninger jeg fikk fra han:
nye 255/85-16 Mud Terrain dekk på hvite Wolf felger og noen sessonger gamle 235/85-16 Nokian hakka pigg på Boost alufelg, ny Mantec snorkel, swing away, rocksliders, steering guard og nye LR lyktebeskyttere foran og stige bak. Ny Pioneer blåtann radio med Mp3 inngang. cubby box, mud stuff boks rundt gearstanga, Defendervent defroster og overhalt Webasto, skjermbeskyttere osv. Motoren har fått ny stoor intercooler og EGR er fjernet, samt en Van Aken effektboks følger med ( skulle kunne gi en 170hk). Kabelmatta fra injektorene er byttet og filter og olje er byttet. Er brukt castrol A5 olje. På gearkassa er MT94 olje skiftet. Transfer og akslinger har byttet olje. Bilen har nye LR HD fjærer som gir + 1" løft og nye dynamic støtdempere, samt styredemper. Alle hjullager er byttet (org kvalitet) og foringer. Foraksel er helt overhalt med nye pakninger/simringer og pokal, samt rustfjernet og lakkert. Ramme er oljebehandlet og ser bra ut. Karosseriet er bra, alt av rust er fjernet, gulvet bak er byttet og alle avstivninger i stål er skiftet, alle dører er rustsveiset og rustbehandlet. bakdøra er byttet. Foresetene er fra en 2004 Defender og baksetet er nesten ikke brukt. Bilen er registrert for 5, men kan nok registreres for 9 hvis behov, setene 6-9 følger med . Har eid bilen i 1,5 år og kjørt maks 50 mil med denne. Er lagt ned flere hundre arbeidstimer i denne tiden og nå fremstår denne som "ny" bil. Ønsker noen tar over stafetpinnen da jeg også har en Defender 110 SVX puma og en 90 v8 som trenger min omsorg. 
NB. Fargen er klassiske Conniston green med hvit tak og felger. Interiøret er i techno (grå og sort)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...