Gå til innhold

Dersom noen er interessert i en finfin Defender 90...


atau

Anbefalte innlegg

Dette kan nok virke teit for noen, spesielt de som vet hvor god min Munin er og hvor mye penger det er nylig brukt på "han" i ekstrautstyr.

 

MEN, det følgende skjer: Munin fortsetter å være vår turbil, med mindre / intill noen er interessert i å adoptere han. Hvis / når det skjer, er jeg umiddelbart ute etter en god 110 eller 130 å konvertere til camper for lange turer til fjerne verdensstrøk (det som Munin ikke har fått anledning til å prøve).

 

Noen hoved om Munin, for eventuelle interesserte:

- Def. Puma 90 mod. 2007, per idag med 101.000 km bak seg

- Servicehistorikk

- Ingen tegn på rust

- Ingen kjente feil eller problemer (sjekk hos LR-verksted tilbys)

- Totalt omlakkert i januar 2017

- 4 Nokian Hakka LT piggdekk og 4 Goodyear Wrangler, alle montert på Wolf-felger kjørt maks. 4.000 km.

- Bilen har 4 seter, men de to bak er nettopp fjernet for å montere dette, som følger med på evt. kjøpet i tillegg til de originale setene (verdi ca. 6.000 kr).

- Helt nytt "sand ladder system" inkl. Maxtrax (tot. verdi ca. 10.000 kr) - kan demonteres dersom uinteressant.

 

Om av interesse kan også det følgende følge med (hvis ikke beholder jeg dem):

- Flatdog takgrind

- James Baroud taktelt, 2 uker gammelt og brukt EN gang.

 

For mer om bilen, se innlegget om Munin i sub-forumet "mitt prosjekt".

 

Jeg regner IKKE med å få i nærheten av alle penga brukt på denne bilen siden jeg kjøpte den i fjor sommer, men en sum som både jeg og kjøper er fornøyd med. "Vi blir enige" heter det her i Norge vel.

 

Tror ikke det er interesse for denne bilen her og nå, men la dette innlegge være der og søkbart for evt. interesserte senere..

 

 

IMG_7101.jpg

IMG_7105.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det med skiltet som passer med eiernavnet hadde jeg ikke tenkt som "moment" i vurdering av bilkjøp. Men hvorfor ikke? Her i Trondheim er det blitt populært med custom-skilt, og en kar med litt penger til overs og sans for minimalistiske skilt har kjøpt landets korteste ("GH") sin stilige Mercedes. Kan nesten gjette hans navn. Finner man bilen man liker med "riktig" skilt, sparer man jo 9.000 kr ;)

 

Anyway, flere PM med interesse for Munin etter dette innlegget ble lagt ut :)

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig i sjokk her jeg sitter og leser at du vurderer å selge! :) Men jeg forstår deg godt. Simon er også på tankene med 130 og camper. Ikke han som har fått deg på disse tankene? :P

Dette kunne jo vært defenderen å kjøpe OM vi var på utkikk. Fruen digger fargen!

Får jeg lov å spørre angående neste prosjekt? Er det Puma som gjelder, eller vurderer du også td5? Import også denne gangen burde vel også være greit å vurdere? 

 

Legg bilen på finn. Ligger flere høyt priset 90 Td5 der som gjør at du kan ligge din ut veldig høyt og fortsatt få napp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste prosjekt blir enten Puma eller en god Td5 (som jo var min første Defender..). Ved "god Td5" mener jeg enten en som har gått maks. 120 - 150.000 km eller en som har gått noe mer enn det, men som det er gjort mye med. Ulrik sin (blå på finn) kan være av interesse, for eksempel, men den forsvinner trolig før jeg rekker å se den.

 

Den med hevetaket på finn er veldig nær drømmebilen min (så fremt heving og takombygging er godkjent på kortet.. et spørsmål som selgeren ikke svarte på). Men selgeren sier uansett at den trolig er solgt.

 

Så vi får se. Legger trolig min ut på Finn snart (med klump i halsen). Hvis bilen jeg etter hvert finner meg ikke koster for mye, tar den samme vei til omlakkering i vintage farger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AI AI AI AI!! Den som bare hadde vært singel (eller uten barn). Eller stinn av penger! Hadde kjøpt den dønn. Spesielt ettersom jeg har vært med på en lite kjøretur. For de som ikke har sett den i levende live. Så ser den mye bedre ut live enn på bildene på Finn. Og det sier jo sitt :D
Håper egentlig at du ikke får solgt den før jeg (les: fruen) vinner i Lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, E-Hammer skrev:

AI AI AI AI!! Den som bare hadde vært singel (eller uten barn). Eller stinn av penger! Hadde kjøpt den dønn. Spesielt ettersom jeg har vært med på en lite kjøretur. For de som ikke har sett den i levende live. Så ser den mye bedre ut live enn på bildene på Finn. Og det sier jo sitt :D
Håper egentlig at du ikke får solgt den før jeg (les: fruen) vinner i Lotto.

 

Takk takk. Bilen er veldig fin, sant. Har faktisk fått flere meldinger fra folk etter Finn-annonsen, som sier de ikke kan kjøpe bilen, men ville si hvor tøff de synes den er. Hyggelig det og ;)

 

Når det gjelder å vinne i Lotto, sittet jeg akkurat i går (etter jeg leste at ei norsk dame vant 341 mill) og tenkte på hvilke LR biler jeg ville kjøpt meg.. Sjansene er ikke store da, for jeg spiller ikke engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som vinner 341 mill. hadde ikke trengt å kjøpe ny bil. Hadde hatt råd til å holde den/de man har i utmerket stand da. De fleste synes vel at akkurat sin egen bil er "verdens beste". Hadde det bare ikke vært for alle feil og mangler på den.... :)) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, atau skrev:

 

Takk takk. Bilen er veldig fin, sant. Har faktisk fått flere meldinger fra folk etter Finn-annonsen, som sier de ikke kan kjøpe bilen, men ville si hvor tøff de synes den er. Hyggelig det og ;)

 

Når det gjelder å vinne i Lotto, sittet jeg akkurat i går (etter jeg leste at ei norsk dame vant 341 mill) og tenkte på hvilke LR biler jeg ville kjøpt meg.. Sjansene er ikke store da, for jeg spiller ikke engang..

hehe, det er det samme her. Aldri spilt Lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker dag hadde det vært fint å oppleve det å eie og bruke/erfare en 90". Har hatt gleden av mange andre LR/RR men en 90...aldri. Hadde vi vært i rette modusen er dette nær drømmebilen! Veldig fin bil. Skjønner at du også drømmer utover det du allerede har og har opplevd, men.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info: Prisen er nå nedjustert, og det helt nye takteltet kan også kjøpes med bilen. Jeg er ikke av de som tror at sin egen LR er verdens beste (ellers ville jeg ikke ønske meg en annen), MEN jeg har enda til gode å se en 90 Puma personbil i så god stand og med så mye dyrt utstyr for den prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, atau skrev:

MEN jeg har enda til gode å se en 90 Puma personbil i så god stand og med så mye dyrt utstyr for den prisen..

 

4 timer siden, lafterolf skrev:

Det har jeg tilgode å se også.

 

Jeg kjenner bilen godt. Og jeg må si jeg har sett oppunder en del Defendere de siste årene. Og det er kun 1 bil jeg vet om som er i "bedre stand," og det er en entusiasteid 2016 modell. Det sier jo litt! :)

Heldig den som kjøper denne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Munin funnet ny eier, og det er ekstra gledelig for meg at ny eier er en av oss på LR-forumet. Jeg lar kjøperen avsløre sin identitet når og som han vil, men en heldig mann er han nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...