Gå til innhold

Vann i bilen


Elvehundre

Anbefalte innlegg

Har funnet ut av problemet med vann inn i Discovery. Hullet i bunnen er ikke tilstrekkelig stort så vannet renner ut. Mye enklere med Seriebiler, der renner vannet ut igjen. Med canvas er det heller ikke problem, som oftest slipper canvas gjennom mye mindre vann enn det takene på Land Rover slipper gjennom.

 

Tilbake til problemet med Discovery. Vann inn bak. Mulig også foran. Har takluke, hvis slik info er nyttig.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henry Arnfinn,

,

Litt usikker på om du forventer forslag, siden du alt har funnet en løsning :D.

Hvilken Discovery modell snakker vi om?

 

Takluker har som regel dreningsslanger for vann på begge sider som skal lede vann ut under bilen derso vann slipper inn mellom luken og taket. Disse kan gå tette og føre til fuktighet diverse steder. Skal visst være mulig å stake opp, men har hørt at det skal være lett å dytte slangen av en nippel et eller annet sted man selvsagt ikke kommer til.

 

På Discovery 2 kan det vel i tillegg være takrennen, dvs taket som er feste/limt til resten av bilen, som lekker.

 

mvh

Bjørnung

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal begynne å lete. Blir våt foran og bak. Skal tørke bilen, den står i verkstedet nå.

 

Men før jeg leter hvor vannet komme så skal jeg få stert på motor.

 

Hadde jo vært artig å kjøre Discovery på Rudskogen kommende lørdag, Oskar.

 

Bjørnung: Er en Discovery 1, 1994 modell. Med V8 :)

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann inn bak har jeg erfart kommer inn i overkant av bakdøra.

Lista kommer ikke i kontakt med bakdøra.

Det er to muligheter,dør justeres/topp bøyes nærmere lista eller list utfores nærmere døra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Føler at bilen er tørrere bak enn den er foran. 

 

I går, etter å ha montert Dab+ radio på fredag, satt jeg og hørte på musikk i vaskehallen. Da kom en dråpe og traff midtkonsollen ved girspaken.

 

Sjekket, vann kom inn midt over frontruten.

 

Hvilke tips har dere? Skal jeg bestille ny pakning, plukke ut ruta og montere sammen med ny pakning? Eller skal jeg bestille pakning og få proff firma til å gjøre jobben?

 

Må kanskje kjøpe ny antenne til Dab’en også. Irriterendes. Men kan trekke tilbake ledningen og kanskje ta ut ruta med antenne montert.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På ‎18‎.‎11‎.‎2017 den 9.17, leiohel skrev:

Vått på gulvet fremme kan også være tette dreneringsslanger fra ac. Under bilen på hver side av girkassa er det to guminipler som kan gå tett. 

 

Loh

 

Hei

 

Hvor finner jeg disse dreneringsslangene. Jeg har sett, og lest i boka jeg har. Men finner ikke ut hvor dreneringsslanger er.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elvehundre skrev:

Hei

 

Hvor finner jeg disse dreneringsslangene. Jeg har sett, og lest i boka jeg har. Men finner ikke ut hvor dreneringsslanger er.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Legg deg under bilen. På hver side av girkassa, kommer det ut noen gumminippler av girkassetunellen. Du må nok ha med deg en lommelykt. Lys opp der bellhousingen og girkassa møtes. På hver side der ca. På sommeren er det lett å finne da det drypper der når ac står på. 

 

Kos litt med nippelen så du får bort dritt som gjør dem tett ;)

 

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

 

Skal se på det neste gang jeg er under bilen.

 

Forresten Leif Ove, fant ikke det bildet da jeg var i Rennebu i påska. Det av den camperen jeg snakket om da jeg var i verkstedet ditt. Skal lete i bilder i skuffen her i Halden.

 

H A :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...