Gå til innhold

Ekstra lakkbeskyttelse på nye understellsdeler


Bård Breien

Anbefalte innlegg

Inveserte i nytt luft reservoar i kampen mot "Suspension fault - Normal ride hight only". 

 

Denne kommer da i blank og fin sort lakk. Men da jeg har sett at andre deler til understell, som diverse staaaag og bærearmer, raskt begynner å få små rustflekker, tenkte jeg det kunne være en ide å gi den nye tanken litt ekstra beskyttelse før monering. 

 

Noen som har gjort tilsvarende preventive tiltak på nye understellsdeler?

Anbefalinger med hva som er best å bruke? Ekstra lag med lakk eller spraye på med vanlig understellsbehandling? 

Anbefalte produkter? 

 

Har en boks med Biltema Metallfarge stående. Zink grunning og sort topplag i ett. Men usikker på om denne egner seg til overlakkering på ny lakk av ukjent type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil nok si at lanolin/Fluid Film er blant de bedre produktene for å beskytte understell og metalldeler under bilen. Nei, det kommer ikke til å se blankt og fint ut etter behandling, men det kommer i alle fall ikke til å ruste. :) 

 

...og som bonus så løsner det meste av skruer og bolter ganske greit når bilen har blitt behandlet med lanolin - selv om det er noe skikkelig griseri når man driver og skrur under der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike produkter kommer gjerne med ett strøk simpel pulverlakk, som er meget dårlig. Rubb lakken og bruk som foreslått ett lag med arcanol iblandet 10-20% owatrol. Alternativt bruk en god epoksy primer og lakk om du har tilgang på slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde mitt nye reservoar rett på. Hadde holdt i 12år og 200000 noe jeg synes er helt greit.  Var forøvrig ikke hull enda heller. Regner med jeg har en annen bil i år 2029 og evt 400000:blink:

men at de har dårlig overflatebehandling er det ingen tvil om. Bare se på bærearmer etter ett par år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...