Gå til innhold

Historien om Munin (Defender 90 Puma)


atau

Anbefalte innlegg

Etter anbefaling fra noen av dere, lager jeg en liten tråd om Munin, min Defender 90. Her er "hans" historie.

 

Akkurat som meg var den svarte ravnen Munin oppvokst i Italia, men lengtet etter norden. Munin er en Puma 90, mod. 2007. I hele sitt liv inntil juli 2016 hadde "han" kjørt 85.000 km, men aldri opplevd ordentlig vinter, offroad eventyr, eller en saltet veg. Hele hans rolige liv var godt dokumentert. Derfor ble akkurat han valgt. Han ble reddet ut av kjedsomheten og depresjonen.

 

Her det første bildet jeg har av Munin, på italienske skilt, hjemme hos foreldrene mine.

 

(to be continued..)

IMG_5775.jpg

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munin ble så kjørt hele vei fra Italia til Trondheim, der han bestod kontroll og fikk seg norske skilt (kort etter at hans nye eier, også invandret fra Italia og etter å ha oppfylt ulike lovkrav, hadde fått seg norsk pass). Som innflytningsgave fikk Munin en fin Flatdog takgrind. Og Munin fikk også kjenne på snø!

 

(Da kontrollmannen på trafikkstasjonen skulle taste inn CO2-utslipp i det som skulle bli det norske vognkortet, kommenterte han "Egentlig vil vi ikke ha slike biler på norske veger", men det er en annen sak.. for Munin har faktisk godt selskap på norske veger, til tross for bekymrende høyt antall Teslaer)

 

IMG_5560.jpg

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Munins nye liv (og make-up) var nettopp begynt. Ny farge skulle det også bli. Et voila', Munin omlakkert inne og ute.

 

(og ja, Munin har en nabo som er minst like vakker)

 

IMG_5973.jpg

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den (foreløpig) siste fasen av Munins forberedelse er nettopp gjort i dag. National Luna dual battery system. Utrolig nok, montert av hans nye eier helt uten hjelp. Først rettet ut bunnen i den kassa uten setet. Så montert alt annet, godt stroppet fast. Og det funker, til og med!

 

(to be continued..)

 

IMG_7173.jpg

IMG_7216.jpg

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere vil være med på (mat)oppdagelsesreise til Italia, er det bare å si fra. Eneste «men»: vi kjører våre LR herfra. En ordentlig matekspedisjon i Land Rover. På vei tilbake må alle ha plass til tanker med fersk olivenolje, kasser med parmigiano, spekeskinke, salame, osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, atau skrev:

Når dere vil være med på (mat)oppdagelsesreise til Italia, er det bare å si fra. Eneste «men»: vi kjører våre LR herfra. En ordentlig matekspedisjon i Land Rover. På vei tilbake må alle ha plass til tanker med fersk olivenolje, kasser med parmigiano, spekeskinke, salame, osv.. 

 

Det hadde vært kjempekult å få til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, atau skrev:

Når dere vil være med på (mat)oppdagelsesreise til Italia, er det bare å si fra. Eneste «men»: vi kjører våre LR herfra. En ordentlig matekspedisjon i Land Rover. På vei tilbake må alle ha plass til tanker med fersk olivenolje, kasser med parmigiano, spekeskinke, salame, osv.. 

lett! :-)

Flott tråd om flott bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kimhas skrev:

Hvordan har du lært norsk så fort?

 

Det er nå bare bilen som kom i fjor, jeg har jo vært her i 13 år.. ;)

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat, vin, biltur i Italia...

Diskuterte dette senest i går med fruen da vi skal ha en dobbel 50års fest der nede i nærheten av Pienza, og da var det hun som mente at vi burde ta en tur til sommeren for å se på steder etc. og vanskelig som jeg er måtte jeg bare si meg enig i den planen.

Så om det er flere som skal den veien.. så hadde det jo vært trivelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å spore helt av her, men har kjørt ned til Italia x antall ganger! è fantastico

Har som regel møtt mine foreldre der nede, som overtar bilen der før de ferierer hjemover.

 

En felles LR tur nedover Europa - sign me up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...