Gå til innhold

Sladding av regnrpå bilder


HenningT

Anbefalte innlegg

Ser fra tid til annen at folk sladder sitt eget skilt på bilder de legger ut. Har til og meg sett det på finn-annonser hvor regnr er lagt ut.
Jeg har aldri tenkt over hva som er faren med å legge det ut, men kanskje noen kan opplyse meg om hensikten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tråder om akkurat dette før. Til ingen nytte! Noen mener det er lurt, andre at det er tull og vas. Og mer nyttig var faktisk ikke de trådene...

 

Hvis du søker (!) så får du opp f.eks. denne tråden:

 

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bilen selges så skal jo ikke reg.nummeret sladdes, det er jo nødvendig informasjon for eventuell kjøper. Utover det anbefaler jeg alle og sladde sitt eget regnr. på bilder brukt på forumet.

Det er mange gode grunner til det, sier seg selv. men gidder du ikke så er jo det også greit;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentene dine faller på sin egen urimelighet, Kvasi.

Inkognito? I en modifisert gammel Range Rover som skiller seg ut på mils avstand?

Vil du være usynlig må du kjøpe deg en grå Toyota Corolla.

Man reiser heller ikke på et annonsert, offisielt treff der det alltid blir tatt haugevis av bilder hvis man vil være inkognito.

At noen kjører ulovlige biler får de stå for selv. Du kan da ikke forvente at andre folk skal vurdere lovlighetene av bilene de tar bilder av.

 

Jeg synes at en del av den historiske dokumentasjonen blir borte hvis man sladder reg.nr. Det er jo kun dette som gjør at man kan gjenkjenne biler på gamle fotografier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Stig skrev:

Argumentene dine faller på sin egen urimelighet, Kvasi.

Inkognito? I en modifisert gammel Range Rover som skiller seg ut på mils avstand?

Vil du være usynlig må du kjøpe deg en grå Toyota Corolla.

Man reiser heller ikke på et annonsert, offisielt treff der det alltid blir tatt haugevis av bilder hvis man vil være inkognito.

At noen kjører ulovlige biler får de stå for selv. Du kan da ikke forvente at andre folk skal vurdere lovlighetene av bilene de tar bilder av.

 

Jeg synes at en del av den historiske dokumentasjonen blir borte hvis man sladder reg.nr. Det er jo kun dette som gjør at man kan gjenkjenne biler på gamle fotografier.

 

 

Nå sa jeg vel ikke at jeg vil være inkognito? 
Min er godkjent og lovlig så jeg har ingenting å skjule, og sladder heller ikke mitt eget regnr på bilder.

Men regnr er ca akkurat det samme som fullt navn og telefon-nummer så jeg skjønner godt at noen ikke vil dele det med hele verden, og ekstra godt hvis de kjører rundt i en bil som ikke er helt innafor. Jeg er bilmekaniker og har absolutt ikke sansen for det siste, og mente altså ikke å si at det er supert men at det nok er grunnen til at mange sladder nummeret.

Hvis du vil snakke mer om det er det bare å ta kontakt, du har jo regnr mitt  :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kvasi skrev:

 

Nå sa jeg vel ikke at jeg vil være inkognito? 
Min er godkjent og lovlig så jeg har ingenting å skjule, og sladder heller ikke mitt eget regnr på bilder.

Men regnr er ca akkurat det samme som fullt navn og telefon-nummer så jeg skjønner godt at noen ikke vil dele det med hele verden, og ekstra godt hvis de kjører rundt i en bil som ikke er helt innafor. Jeg er bilmekaniker og har absolutt ikke sansen for det siste, og mente altså ikke å si at det er supert men at det nok er grunnen til at mange sladder nummeret.

Hvis du vil snakke mer om det er det bare å ta kontakt, du har jo regnr mitt  :)
 

Eller dersom man har en verdifull bil, og ikke ønsker all verdens langfingrede mennesker skal få servert bosted på et fat :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, grunneieren skrev:

Eller dersom man har en verdifull bil, og ikke ønsker all verdens langfingrede mennesker skal få servert bosted på et fat :blink:

 

Kjører du rundt med svart tape på skiltene til daglig?

 

 

10 timer siden, Kvasi skrev:

 

Nå sa jeg vel ikke at jeg vil være inkognito? 

 

Og det er ingen andre her inne som har biler som skiller seg ut?

 

 

Jeg kan ikke tenke meg at vi, verken her på LRF, eller på noen andre sosiale medier der det legges ut bilder, kommer til den situasjonen der alle reg.nr. blir sladdet på alle biler. Lev med det, eller gjem bilen din permanent i garasjen og lås godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, grunneieren skrev:

Eller dersom man har en verdifull bil, og ikke ønsker all verdens langfingrede mennesker skal få servert bosted på et fat :blink:

 

Jeg sladdet skiltene på bilder den gangen bilen var ny og "verdifull". Nei - jeg kjører ikke rundt med sorte sladder på skiltene, men om nå noen skurker spesifikt skal gå etter en dyr bil, så er jo bilforum et fint sted å starte. En ting er å se bilen på gata, men det fordrer at du og skurken er på samme sted til samme tid. Da er det mye lettere å gå på et forum for et spesifikt merke, også blinke seg ut akkurat de bilene man er ute etter, også avlegge eieren et besøk en natt...

 

Også er det jo hva vi tenker og tror om hva et skiltnummer kan brukes til. Uærlige sjeler har god fantasi, og kan sikkert bruke et skiltnummer på mange flere måter enn jeg kan tenke meg.

 

En helt annen ting er hva for eksempel forsikringsselskaper kan finne på. Nei - du har kanskje ikke gjort noe ulovlig men kanskje noe som var i strid med forsikringsvilkårene. Om man så havner i en ulykke, så ville det ikke overraske meg stort om de er så sleipe at de kan finne på å bruke slike bilder for å snike seg unna, selv om ulykken ikke har noe med for eksempel (lovlig) kjøring offroad. Noe som i beste fall vil gjøre et forsikringsoppgjør til en frustrerende og tidkrevende affære.

 

Nå bryr ikke jeg meg om å sladde skiltene lenger, men jeg har full forståelse for at andre ikke ønsker å få sine skilter publisert. Uavhengig om det er fordi de er redde for bilen sin, eller for lovens lange arm/vegvesenet. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...