knikeren Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Jeg må ha nye tøfler til vinteren og og lurer litt på å gå for BF sine All Terrain siden det ser ut som att de er godkjent som vinterdekk. Ønsker å presse på mest mulig gummi. Hva er alternativet til 17"? Kom gjerne med andre dekkforslag med grovt mønster Skal på disse "stygge" felgene https://wheelsshop.no/7.00x17_ET50_PCD5x120_NAV72.60_Rial_uniwheels+x10_Polar+Silver.faelg.html5?RimsAndWheels-carBrandId=4075&RimsAndWheels-carModelId=43393 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenryD2 Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Har brukt goodyear wrangler duratrack noen år nå, gode dekk synes jeg. Godt mønster som gir pent utseende. Har dem på 19" felger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 265/65-17 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 6. november 2017 Forfatter Del Skrevet 6. november 2017 7 minutter siden, YMK skrev: 265/65-17 ? Det stemmer. Kan jeg få presset på mer gummi på disse felgene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Alt er mulig Men jeg har denne dimensjonen på sommeren. Og mener det er ett bra alternativ kontra orginal 235/70-17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 6. november 2017 Forfatter Del Skrevet 6. november 2017 3 minutter siden, knikeren skrev: 235/65-17 står på nå. Kan jeg få presset på mer gummi på disse felgene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 BFG AT er muligens godkjent som vinterdekk, betyr ikke at de er vinterdekk. Noen trodde Yme var en oljeplatform og.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Hvorfor kjøre at på vinter når det finnes bra skikkelige dekk beregnet på vinter? skjønner det når vi kommer opp i dim liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 De kler bilen bedre en vanlige vei dekk Det blir litt som å kjøpe en Ferrari og hive på skikkelige gruve mud dekk for sette det litt på spissen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Smaken er jo som baken, har at dekk til D3en min ( bare i 18» ) men ville aldri funnet på å bruke de på is å snø, der brukes ikvertfall vinterdekk laget for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Må si jeg heller ikke følger deg helt på dette resonnementet Kenneth. Kult at det ser bra ut, men det hjelper deg lite når du kommer rundt en isete sving på vei til Konsmo en vintermorgen...? Har snurra med Defender på piggfrie dekk på glatta. Jepp, de var godkjent for vinterbruk, men viste seg å være farlige. Kom rundt svingen i 30 km/t og hadde ikke sjanse. Etter det har jeg kjør Hakka vinterdekk (m/pigg). Akkurat piggene kan diskuteres, men oppover dalen er jeg veldig fornøyd med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 32 minutter siden, kulien skrev: Må si jeg heller ikke følger deg helt på dette resonnementet Kenneth. Kult at det ser bra ut, men det hjelper deg lite når du kommer rundt en isete sving på vei til Konsmo en vintermorgen...? Har snurra med Defender på piggfrie dekk på glatta. Jepp, de var godkjent for vinterbruk, men viste seg å være farlige. Kom rundt svingen i 30 km/t og hadde ikke sjanse. Etter det har jeg kjør Hakka vinterdekk (m/pigg). Akkurat piggene kan diskuteres, men oppover dalen er jeg veldig fornøyd med det. Den ser jeg veldig godt. Eneste er att jeg vil slite i stykker piggdekkene før sesongen er er over. Trenger noen dekk dom kan kompensere litt for nye sommerdekk da Cooper ZEON dekkene er har blitt til søppel etter 11tusen km etter att verkstedet tok en elendig firhjulskontroll. Så blir stor dekk kostnad på ett år, 8000kr i juni, nye vinterdekk nå, og nokk ei gang 8000kr til våren. Hadde økonomien strekt til så hadde jeg uten tvil gått for hakka igjen for de har vært helt suverene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Hva med å se seg om etter et sett pent brukte dekk som et hvileskjær? Finnes jo en del på finn.no, gjør det ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 Nja det var det. Skulle jo ha firhjulskontroll hos forhandleren, men de ringte meg heldigvis før de tok den og da ifra att de helst ikke ville ta den med så ødelagte dekk. De anbefalte meg å komme med helt nye dekk og ta den eller å svinge innom Kia på Evje etter att jeg hadde fått kjøpt nye på dekkomseting. De sa att her har de som har tatt firhjulskontrollen på den sist gjort noe steingalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Det finnes da også langt rimeligere dekk enn hakka - nye - som også er adskillig bedre enn AT på is og snø. Nå har ikke jeg mottatt mine enda - men har noen nexen piggdekk på vei i posten i 265/60/18 som skal testes ila vintern - som jeg ser for meg gjør det adskillig bedre enn de steinharde og urgamle cooper discoverer med pigger som ble med på handelen da jeg kjøpte D3en. Nevne dekk har jeg gitt 6700,- for ,og får en kammerat til å legge de om for meg. Forøvrig leit å høre om 4hjulskontrollen - det må ha vært ille! Men akk ja - med M+S merking så gjør du ikke noe ulovlig på vinterføre - men de er på ingen måte designet for vinterføre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 8. november 2017 Forfatter Del Skrevet 8. november 2017 Ser ut til att kanskje jeg må gi etter for fornuften Er det noen som har erfaring med nokian wr suv3? https://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=61669043.129.36016&sowigan=Wi&Breite=235&Quer=65&Felge=17&Speed=&kategorie=6&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=C-C-72-2&details=Ordern&typ=R-241163 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Har aldri prøvd dekket, men vanligvis vil dekk beregnet for høye hastigheter ha hard gummi. Ser du er så heldig å ha 17" felger. Får du stor nok rulleomkrets på 235/65-17? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 8. november 2017 Forfatter Del Skrevet 8. november 2017 4 minutter siden, lafterolf skrev: Har aldri prøvd dekket, men vanligvis vil dekk beregnet for høye hastigheter ha hard gummi. Ser du er så heldig å ha 17" felger. Får du stor nok rulleomkrets på 235/65-17? Hva tenker du på med stor nok rulleomkrets? Den skal vel egentlig ha 235/70-17 ifølge vognkortet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Ja, mindre enn orginalt. Jeg ville valgt orginaldimensjonen, mest for utseendet, men også fordi mindre hjul ofte er tilpasset lettere biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 8. november 2017 Forfatter Del Skrevet 8. november 2017 1 minutt siden, lafterolf skrev: Ja, mindre enn orginalt. Jeg ville valgt orginaldimensjonen, mest for utseendet, men også fordi mindre hjul ofte er tilpasset lettere biler. Aha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 235 er dekkbanens bredde i mm. 65 er dekkets høyde fra felg til dekkbane. Da er høyden 65% av dekkbredden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Da er jeg på fjellet med helt nye BFG 265/65-18. Tenkte jeg skulle prøve hvordan dekk amerikanerne kaller «proper winter tyre» egentelig er på skikkelig vinterføre. Følte ikke at de var direkte utrygge, men bra var de absolutt ikke og er ikkeno vinterdekk for norsk vinter bortsett fra at det virket som de satt bra på ubrøytet vei. i glatte svinger var de helt Bambi... Siste gang de dekka er på vinterfjelltur. Hjem og skru på Hakka7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 11. november 2017 Forfatter Del Skrevet 11. november 2017 13 timer siden, Norwegianwood skrev: Da er jeg på fjellet med helt nye BFG 265/65-18. Tenkte jeg skulle prøve hvordan dekk amerikanerne kaller «proper winter tyre» egentelig er på skikkelig vinterføre. Følte ikke at de var direkte utrygge, men bra var de absolutt ikke og er ikkeno vinterdekk for norsk vinter bortsett fra at det virket som de satt bra på ubrøytet vei. i glatte svinger var de helt Bambi... Siste gang de dekka er på vinterfjelltur. Hjem og skru på Hakka7 Godt du tok en produktest for meg vet att folk drev å pigget disse dekkene før, det regner jeg med vil hjelpe betraktelig men det koster å få pigget de selv om man gjør det selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 (endret) Er nok et must med pigging og evt seiping men da er vel poenget med disse hjulene litt borte? Endret 11. november 2017 av Norwegianwood Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Da tok jeg endelig til fornuft og fikk levert hjem på døra 4 nye 235/65-17 hakkapelita 7 suv til latterlige 6600kr fra dekkonline Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.