Gå til innhold

Prosjekt Range Rover - Mrs. Ataraksia


Yann

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takk for bilde!

 

I løpet av de siste dagene har det blitt demontert en hel del.

Rammen har vi bestemt oss for å sandblåse for å slippe altfor mye sisyfos-arbeide.

 

Her er noen bilder fra i dag.

20171121_183020.jpg

20171121_183027.jpg

20171121_183035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. 

 

Ramma ser veldig fin ut den Erik.

Det er kun tre små rusthull rundt traversen som ligger i området rundt baksetet. Det er samme typen, heller ubetydelige rustangrep hele veien rundt denne traversen. Det er en avstivning som ser ut til å bli en ansamling for alskens støv og dritt.

Rundt den fjerde avstivningen på samme sted må det sveises inn en platebit.

 

Foreløpig vurderer vi ikke galvanisering, men en epoxygrunning som inneholder sink, og epoxy toppstrøk i sort.

 

Hehe, det har vel ingen bråhast med dører og trekantvindu Erik!

Om du får det med deg ned til jul holder det sikkert plenty.

 

Har du og jeg snakket om at jeg skal kjøpe tank av din verkstedskamerat i Trondheim Erik?

 

Jeg går litt i surr her da jeg har forsøkt å skaffe deler litt i øst og litt i vest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yann skrev:

 

Har du og jeg snakket om at jeg skal kjøpe tank av din verkstedskamerat i Trondheim Erik?

 

Jeg går litt i surr her da jeg har forsøkt å skaffe deler litt i øst og litt i vest. 

 

Vi snakka om tanken hans, ja. Møtte Are i går, men glemte visst å spørre han om pris.. :)

Kommer tilbake til deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fin dag på verkstedet.

 

Vi hentet rammen som nå er ren, hel, svart og gild! Bilder kommer snart.

Vi fikk rammen på plass under bilen og i posisjon til at karosseriet igjen hviler på ramme.

 

I kveld fikk vi også hyggelig besøk fra medforumister, nemlig Terje og Birgitte! Takk for hyggelig prat og for grom V8er lyd på tunet.

 

Neste steg er kappe, banne, kappe litt til, så banne litt til og så sveise.

 

More later.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg tenkt feil og burde ha undersøkt galvanisering nærmere.

 

Gjort er gjort. Nå er den grunnet med Barrier og sprøytet med 2-komponent Selemix epoxy.

Det får duge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterpåklokskap er en del av gleden med å holde på med gamle biler...og mye annet. Holder hodet skjerpet og sansene klare til enhver tid.

Tipper ramma kommer til å holde i massevis av år. Fyll den med lanolin eller annen oljeguffe både utvendig og innvendig så lever du happy med dette i overskuelig fremtid.!!

Bilen deres ser jo ut til å være i de aller beste hender! Her blir det "total makeover" så det holder :)

Artig med befaringen forleden . Vi kommer helt sikkert igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...