Gå til innhold

Eksosanlegg...


Anbefalte innlegg

Hei!

Tatt på meg en jobb på en ex mil. 

Den har fått 2,8 Turbo Diesel fra Rocky. 

Nå har den det orginale anlegget fra 2,25 motoren. 

Dette er jo altfor tynt. 

Skal legge opp 3" rør. 

Noen ting kommer opp: Jeg vil legge det ut bak førerdøra. 

Går rakrør greit på turbomotor (støy, blir vel mye plystring)? Lovlig? 

Når bilen står stille, og eksosen går ut like bak føredøra, blir det mye eksos i cabin? 

 

Håper på svar, mvh Mikal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tips, drit i å legg opp 3" 2.5 er groft nokk å enklere å legge, legg eksosen helt bak, personli så hadde eg tatt en rask runde på nettet å sett ka eit ferdigt til seriebil koster å reknla litt på kor mye penger dere vil bruke i deler fra biltema å kor mange timer dette vil ta å grise i sammen,   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å angående rakrør å lyd så er det stor forskjel på 4 og 6 sylindra motor, 

hadde en nissan patrol 3.3 med 3"rakrør hele veien, flott lyd, 

hadde også en bmw e30 324td so, da er en 6er å der va der også rakrør,  å har også hatt en toyota 4 runner med 3 liters rekke 4 å der var det montert rakrør å den bare bråka så der måtte det på med lyd demper,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Land Rover for alle penga skrev:

Hei!

Tatt på meg en jobb på en ex mil. 

Den har fått 2,8 Turbo Diesel fra Rocky. 

Nå har den det orginale anlegget fra 2,25 motoren. 

Dette er jo altfor tynt. 

 

 

Håper på svar, mvh Mikal:)



Alt for tynt til hva? Man trenger ikke rare røret for å få ut eksosen til rundt 100 hk, og kun rør uten potter oppnår man ikke så mye mer enn å irritere både seg selv og andre med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvasi skrev:



Alt for tynt til hva? Man trenger ikke rare røret for å få ut eksosen til rundt 100 hk

 

 

 

Er anlegget for tynt vil ikke motoren få ut all eksosen, da blir det varmegang i toppen. Eksosanlegget som sitter på nå er beregnet for en liten bensinmotor. 

Traktorer har ikke rare Hk de heller, men man må ha grove rør for å få ut alt, særlig på traktorer som går og jobber på høyt turtall og tungt. 

 

2" holder? Hmm.. det hørtest lite ut. Men hvis det var det orginale så. Mange potter er det på det orginale Rolf?

Vil Rakrør på denne motoren bare bli bråk? Hva har du på din, Rolf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke varmgang noen plasser, men får motoren ut begrenset eksos får den også inn begrenset fuel/luft og man får mindre hk.
Hadde 2" på en BMW 320D jeg hadde for etpar år siden, kjøpt komplett fra et firma som tuner biler og bygger eksosen selv ut fra målinger i benk.
Min ble benka til 240hk og 470nm med denne eksosen så det holder garantert med 2" på Rockymotoren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...