Gå til innhold

Toppdekselpakning


Matta

Anbefalte innlegg

Har fått konstantert at denne må byttes.

 

Fant denne videoen, ser jo ut som en grei jobb.

 

Men finner ikke pakningen i nettbutikkene jeg har sjekket. Må man kjøpe et sett sånn som dette?

http://www.paddockspares.com/da2112-head-gasket-set-td5-not-including-head-gasket.html

 

Og på filmen så legger han også på litt tubepakning, er dette vanligvis nødvendig?

 

 

 

Endret av Matta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! Mottatt.

 

TIps til elektrisk slilkon og pakningsguffe til toppakningen.

BIltema ok?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjøpte dette fettet til kabelmatten:

Lavtemperaturfett

Artikkel: 36517

Litiumforsåpet spesialfett med syntetisk baseolje. Spesielt tilpasset for innfetting av elektrisk kontaktutstyr og strømbrytere. Meget gode lavtemperatur- og oksidasjonsbeskyttende egenskaper. Hindrer dårlig kontakt og korrosjon. Temperaturområde: -50 °C til +100 °C. 30 g.

 
Og dette til toppakningen

Silikonfett

Artikkel: 36592

For smøring og impregnering av gummitetninger og plastdeler.

Velegnet for f.eks. kranpakninger, bremsecalipertetninger, slanger samt gummilister i dører og vinduer.

Reduserer friksjon, smører og tetter.

Tåler høye temperaturer.

Vannavvisende.

70 gram.

 

Good to go?

2000023376.jpeg

2000030629.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er rød tube godkjent av fagmann :)

Noen som har erfaringer med den blå til elektriske koblinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men siliconfett i kontaktene på dysematta.Den kryper dessverre lite,men løser seg ikke opp i olje.

Fluid Film tester jeg ut nå på pæresokler og annet elektrisk som ofte korroderer og som trenger noe som kryper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så jeg har kjøpt to tuber til kabelmatten og ingen pakning til toppakningen.

Da må jeg en tur på Mekonomen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye silikonfett putter dere i kontaktene?

 

kun en liten ring rundt kanten eller fyller hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det med silikonen ;)

 

men når jeg skulle stramme boltene satte jeg momentnøkkelen på 9nm og en bolt brakk. Hadde en tilsvarende liggende men hvor hardt skal jeg stramme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bolten hadde samme diameter men ikke helt samme gjenger, er litt kortere og la på ekstra skiver slik at den kunne strammes uten at alle gjengene gikk i stykker. Noen som har en ekstra bolt?

 

Og momentnøkkelen min er en som går fra 20-120nm, trodde jeg hadde stilt den på 9 men det var heller 39....

 

Strammet boltene så hardt jeg turte med liten fastnøkkel.

Endret av Matta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...