Gå til innhold

Adventure

Anbefalte innlegg

Tilbake igjen. Bulken har kommet trygt frem til Alta og kjørte smertefritt fra Hammerfest og hjem. Ble transportert opp med Hurtigruta.

etter noe  mil kose kjøring så er vi i gang igjen. Det er deilig å sitte bak rattet igjen på denne. 

Takk til fattern som har hjulpet meg og gjort jobben med å få den på veien igjen. 

Tusen takk @Elvehundre

9277B11C-8B6B-45D7-93AF-FC8FB00ED743.jpeg

0B2C119F-5245-4BBA-B821-CD624ABF4979.jpeg

AFAB614E-6026-42E0-A5DD-D454DD138A20.jpeg

C1F854AE-CBC6-48FF-AFDB-11262FEAB918.jpeg

67573107-0E7A-4B1F-8520-937137FA2933.jpeg

C30C7CC8-C8BC-444C-8A43-130662E4C7DF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Bare hyggelig. Har jo brukt bilen litt på Rudskogen så dermed har det vært litt kos og ikke bare jobb. Og det er godt at det blir mere plass her. Særlig!! Her fyles det opp med nye "bra-å-ha-greier".

 

Flott at bilen er kommet fram til Alta.

 

Kos dæ. 

 

Mangler to bolter på hver av bumperne bak, dette bør du fikse. Og sprøyt under med olje, jeg gjorde ikke det før jeg sendte. Ikke sikkert de hadde vært fornøyd på båten med olje som dryppet overalt.

 

Fikk dessverre ikke skiftet støtfangeren som ble skadet da "det treet angrep meg". Den jeg hadde liggende var også skadet på samme sted, så den som står på bilen er faktisk i bedre stand enn reserve-fangeren.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn:)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Selv om man har en Disco på tunet så kan man ikke glemme Bulken. Selv om den starter og går så trenger den også litt tilsyn. 

I dag fikk den nye bensin slanger da de gamle var begynt å morkne og sprekke etter KUN 1 år. 

Sjølen har nok rett, det er vel det hærsens bio drivstoffet. :angry:

 

Uansett byttet ble de, så er det bare å vente på kjøretur i morgen.  

 

C35E0B3F-F47C-4E75-BA47-2642B309CF25.jpeg

B200DEA4-A2D8-40DC-9CEB-E14F6E7FF289.jpeg

3FA24B75-6BAA-495D-8D3C-593172FBC3AE.jpeg

23516F33-55F2-4457-9C18-A154E25FFB73.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lafterolf skrev:

Biltemaslanger?

De gamle eller de nye?

 

De nye er ikke biltema, de gamle må du neste  høre med Elvehundre om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En liten prøve montering av pick up tak og vegg i dag. 
Bakveggen er litt stor i forhold til karosseriet men det er laget for 88 og 109. 
LW karosseriet er litt smalere så man får lage seg en plate til å ha baksetene og finne en måte å flytte setebelte innfestingen på.

 

362EBB52-8059-43A4-B509-272E7D5743E3.jpeg1FD6F855-5983-4A72-8306-EE4FAADD2C1B.jpeg5FEED964-EB2D-48CF-9612-46A677B343C8.jpeg

Bilde av glippen. Det skal finnes en metal del for dette, men vanskelig å få tak på. Om noen har, evt mål, tegninger så hadde det vært knall.

ha en fin kveld.

 

Andreas

 

Ps: Jupp, kulde og plast vinduer og en skarp kant er jævlig irriterende.

Endret av Adventure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Adventure skrev:

En liten prøve montering av pick up tak og vegg i dag. 
Bakveggen er litt stor i forhold til karosseriet men det er laget for 88 og 109. 
LW karosseriet er litt smalere så man får lage seg en plate til å ha baksetene og finne en måte å flytte setebelte innfestingen på.

 

362EBB52-8059-43A4-B509-272E7D5743E3.jpeg1FD6F855-5983-4A72-8306-EE4FAADD2C1B.jpeg5FEED964-EB2D-48CF-9612-46A677B343C8.jpeg

Bilde av glippen. Det skal finnes en metal del for dette, men vanskelig å få tak på. Om noen har, evt mål, tegninger så hadde det vært knall.

ha en fin kveld.

 

Andreas

 

Ps: Jupp, kulde og plast vinduer og en skarp kant er jævlig irriterende.

 

Jeg laget meg en "stållist" til å fylle ut mellomrommet med når jeg hadde PU på 88". 

Husker ikke det som noen stor affære :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, telindnor skrev:

 

Jeg laget meg en "stållist" til å fylle ut mellomrommet med når jeg hadde PU på 88". 

Husker ikke det som noen stor affære :)

 

Skal se hva jeg får til å lage evt ta noen mål og lage ett stensil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Alle 88 hadde en list / stålplate mellom bakvegg og pickupvegg, typisk LR, vi mekker noe slik at vi kan bruke det vi har fra før.;)

God gjenbruksstrategi, var vel egentlig litt før ute enn andre (G. Thunberg) med bærekraftig utvikling.

 

Sorry, jeg bare måtte, angrer allt:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klusenhusen skrev:

Alle 88 hadde en list / stålplate mellom bakvegg og pickupvegg, typisk LR, vi mekker noe slik at vi kan bruke det vi har fra før.;)

God gjenbruksstrategi, var vel egentlig litt før ute enn andre (G. Thunberg) med bærekraftig utvikling.

 

Sorry, jeg bare måtte, angrer allt:rolleyes:

Det er jo ingen grunn til unnskylde seg. Er bare at folk flest har glemt hva gjenbruk, vedlikehold og ivaretakelse er. G.T har nok noe rett men blir for mye propaganda for min smak. Synes også at virkemidlene kanskje er litt smale, da påstanden er at de voksne har tatt fra henne muligheter for en trygg fremtid. Da kanskje man skulle sett på arv og miljø? Er vernepleier så tenker fort sånn.


Men prøver å holde meg til bilrelaterte ting her inn, og gjenbruk er definitivt en greie som vi er klar over som bare i dag får en nyvinning. Kunne sikkert skrevet mye om det, men indag er deg siste jobb dag og jeg kjørte meg en flott morgentur med Bulken i dag til jobb, pleier å sykle eller gå. Og jeg kjørte omveier og gliste hele turen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

En kort liten skru økt for forberedelse til PKK. 
Null bilder og kanskje like greit. Tror nok skru klær og noen filler er det jeg skal ha med meg før innlevering. 

I dag er det starten på Finnmarksløpet så det blir spennende kveld. 
 

Ha en fin dag

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Bulken i solnedgang. Måte en liten kjøretur til etter litt TLC. Koste oss begge to. Våte skygge partier kan vær lunefulle. Kjør fornuftig der ut

0E82F0D4-E5D0-4F11-889A-FF8D7BF7A63D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har vært stille her. Bortsett fra en kjøretur i Mai så har ikke bulken vært i bruk. Vært andre prioriteringer slik at Blueberry ble ferdig. 

Men i dag var vi på en liten luftetur. Kjørte anstendig til ett lakse vald i dag som en Lord. Stas med serie bil og godt å få strekt seg litt. Burde tatt den på en lang tur snart. Hadde uansett ikke vært feil. Fikk no vært på en oppdagelsesferd også. 
 

Han en fin Søndag.

Mvh AndreasEADD37C1-C9E2-4987-BD9A-975182E55B62.jpegBB1DF892-A729-42A1-A7A8-A231E7FA2EE3.jpegBB1DF892-A729-42A1-A7A8-A231E7FA2EE3.jpeg

 

2C375371-3763-43A2-B0A8-D951A319016D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja da ble det endelig tid til å fikse pakningene på akslingen. Jævla klin så jeg fikk ikke tatt så mange bilder. 
Skiftet den ene for lenge siden for men mellom ny jobb, skole, 4 arbeidskrav, en øvelse og noe foreningsarbeid så har jeg utsatt skiftinga av den andre til i dag. Skjønte hvorfor det ikke ble tett første gangen. Pakningen av jo bare støv.:)

Men begge pakningene er skiftet og ser tett ut. Fant ikke noe på fyllings hull for olje til akslingen bare hull for å tappe ut av differensialen så jeg lot vær å fikle mer med dårlig lys og plass. Kanskje jeg får ei helg der jeg kan bruke litt av dagslyset også før vinteren kommer.

 

Ha en fin kveld.

Andreas

5E0F791A-2C69-4429-91B2-6608F859D9DE.jpeg

9231367C-5927-4FEA-AF29-1509181A4AA5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det å ha serie bil er utrolig givende. Fikk fylt på litt olje på diffen i dag og må si at det er ett jævla kline arbeid.  Kjøpte en pumpe sak fra biltema og det ble bare søl. Olje over alt også i diffen. 
 

Noen tips? Kasta pumpa men beholdt slangene for kanskje noen har ett tips.

6DB335FE-FFD0-43FB-B098-76658D0C31AA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...