Gå til innhold

Anbefalt remap Defender td5 MY99


Lyng

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å følge tidligere tråder rundt remapping ol. for å forbedre ytelse på 130'en. Vet den ikke er bygget som eller for race, men enhver forbedring bidrar og det er ennå lang vei til oppstartslinjen på le Mans.

Har blendet EGR,  har ny performance intercooler, ny allisport duo luftfilterboks med K/N filter (har snorkel og trenger mer luft), ny luftmengdemåler, dyser, vannpumpe ++ 

Har tenkt i baner om å remappe for å hente litt mer, og etter hva jeg har forstått så er '99 utgaven ikke like lett å gjøre noe med. Må vel anskaffe meg en "ny" ecu (NNNxxxxxxx) osv, men bilen må også til tuner for oppsett, justering ol (?). 

Har funnet et firma Mastaz (http://www.mastaz.co.uk/td5nnn.htm) som kan bistå med "komplett pakke / plug-nd-play", men er dette noe å våge seg frempå med? Noen som kjenner til disse karene, eller av annen årsak vil kommentere for/ imot?

Har jeg andre alternativer kontra å måtte kjøre sørover fra Bodø til egnet sted?

 

NB: Om noen skulle sitte på en ECU fra en manuell Disco td5 (NNN000120 eller NNN50020) og vil selge, er jeg mulig intressert ;-)

 

Mvh ØL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den årsmodellen krever hardware for å endre fuel map.  Senere modeler kan software-flashes (nanocom eller liknende).  Alternativet er å ta ut ECU fra bilen og sende den til noen som kan lodde inn en ny, remappa chip.  TD5 alive på holmen for eksempel.

 

Så må du ta en oppgang med deg selv hvor mye du skal ta I.  Stoler du helt på at toppen holder?  Cluch og drivverk blir også ekstra belastet.

 

Større turbo og boost box plugga inn I ECU skal også gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remap er "natt og dag" i forhold til originalt. TD5 er vel kjent som en av de motorene som responderer veldig bra på en remap, og ulempene er begrenset til at enkelte biler (eller eiere??) vrir eksosmanifolden om du kjører litt hardt. Selve motoren er jo bunnsolid, toplokksproblemer relatert til trimming har jeg aldri hørt om.

 

Det finnes mange som trimmer, jeg ville satset på noen som virkleig kan TD5, slik som TD5 inside https://www.facebook.com/Td5Inside

eller Alive tuning som nevnt.

 

Jeg har TD5 inside remap på tredje året, helt ny bil i forhold til original. Jeg har ikke gjort noen endringer på det mekaniske.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...