Gå til innhold

Stor frustrasjon vinterdekk. Hjeelp..


suprlite

Anbefalte innlegg

Så var tiden kommet te å legg om te vinterdekk på min discovery 2003. At eg mått ty til vold og vaselin for å få hjulet av felgen va jo greit nok. Eg har tidligere hatt P38 så det e velkjent problem. Men det virkelige %@#$%÷¥ kom når eg skulle skru på vinterdekkene (som i likhet med P38'en hadde smalere hjulmutrer på vinterdekkene). Eg telte opp hjulmutrene; 25stk -mer en nok. Det var bare et 'bittelite' problem. De var for små. For liten diameter. Så det var bare til å skru sommerhjulene på igjen og kjøre hjem på glatta til innkjørselen igjen mens eg holdt goood utkikk etter onkel blå (bot på 6000 hadde jo vært toppen på kransekaka). Så no har eg ikke bil før eg har funnet tak i nye hjulmutrer. De felgene vinterdekka står på er ikke originale LR men av merket 'CSA' -men eg håper og tror at det det er de samme 'smale' muttene som LR har som eg skal bruke?  -Så er spørsmålet: hva slags dimensjon (gjenger og fysiske mål, anleggsvinkel etc) -er det på de hjulmutrene eg trenger? Er det noe lokale dekkpushere selger eller må det bestilles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 19.01, Vidfare as skrev:

M14 1,5 stigning. På litt dårlig husk.

 

Loh

 

M14 x 1,5 stemte på en prikk det  -takker. No har eg endelig fått på alle vinterhjulene. -skjønt det gikk ikke problemfritt: spesialkoppen til "tyverisikringsmuttrene" sprakk og måtte sveises 2 ganger - men på det siste hjulet ga soesialkoppen seg for godt, så da måtte det sveises ny mutter utpå spesialmuttera - og etter litt mer plunder og heft måtte den og gi seg. En ting skal være snickers og twist: de jævla tyverisikringsmutrene skal ALDRI på bilen igjen. %=#@ møkkasystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...