Gå til innhold

Defender 300 tdi 97 modell sofie


jonnyisaksen

Anbefalte innlegg

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
På 23.12.2017 den 15.01, jonnyisaksen skrev:

Bilen ladder bare m 13v når begge varmeaperatene å lys er på er ik d litt lite??

 

På tomgang eller turtall?

Målt hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jonnyisaksen skrev:

Er d låv å ha 1000 metre på taket???

Har blitt stoppet av SVV og han gikk over alt. Ikke noe problem med lys på taket. Han kom faktisk med anbefaling av lys også, men måtte fjerne to av dem. 4 stk. er 2 for mye og det visste jeg. Men 2 på taket var ikke problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du nok heldig, for han kunne regelen om antall uten å kjenne til plassering. Jeg har selv måtte plukke av lyskastere på taket for å slippe vising hos SVV, riktignok for noen år siden.

 

Du kan montere arbeidslys på taket. De må kobles over parklyskretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært hyggelig med fler volt,men alt avhenger av størrelse på dynamo og tilstand på den,ledningsnett og batteri.

Mål på dynamo + uttak og gods på dynamo.

Får du 0,1 volt mer enn på batteriet er det innafor.

Får du mer kan du søke på spenningsfall på LR-wiki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er feilen,men tru gjør man i kirken.

Setter du inn dynamo med mer kapasitet overkjører den svakheter i ledningsnettet og dels utsetter et uunngåelig batteriskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror poenget er å gjøre gode målinger for å finne ut om dynamo lader dårlig, eller om det er spenningsfall i ledningsnettet. Ingen vits i å bytte ut en komponent som kanskje fungerer og fortsatt ha svakheter et annet sted. 

 

Vil en større dynamo nødvendigvis gi høyere volt hvis spenningsfallet er et annet sted? Jeg vet ikke svaret, men stiller spørsmålet.

 

SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar mindre tid å måle spenning direkte på dynamoen, enn å bestille ny, og bytte dynamoen :)

 

Jeg hadde lav lade spenning når jeg målte på selve batteriet på min bil, og det viste seg å være jordingskabelen mellom batteri/ramme/girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...