Gå til innhold

Prosjekt Range Rover


jon71

Anbefalte innlegg

Har endelig bestemt meg for å gjøre noe med min gamle RRC. Nå har den stått avskiltet på gårdsplassen siden 2009. Har jevnlig startet den opp, og bare den får litt startstrøm så går den. Tror det blir masse rustsveising. :o B-stolpen på førersiden er rustet av i bånn. :o Men heldigvis får man kjøpt det meste av deler.

 

I dag var det ikke så trivelig ute. Vinteren har meldt sin ankomst, med snø og vind. Har fått ryddet garasjen og gjort plass til RR'en. Fikk etter endel prøving start på bilen, men gikk tom for bensin da jeg skulle kjøre inn i garasjen. Så ble det en liten tur på bensinstasjonen. :D Ville få litt varme i bilen for å tine litt snø. Lot den gå en stund før jeg kjørte inn. Veldig trivelig lyd på V8'ene. :D

 

291.jpg

 

 

 

 

Så nå er det bare resten igjen. :D:D

 

 

 

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur i garasjen i kveld. Alt var så vått i går, siden snøen smeltet og rant ned på gulvet. I dag var det nesten tørt. Fikk tatt av dørtopp på førersiden. Må ha bilen ut for å få åpnet den nok for å komme til boltene på døra, slik at jeg kan ta den av. Tok av plastkanalen under dørene. kanalen var faktisk ikke så verst i fremre del, men ved bakdøra er den så godt som borte. :o

 

Tok også ut matter, og da så jeg lyset. :D

 

292.jpg

 

Med litt lys inne også:

 

293.jpg

 

B-stolpen henger ikke så godt fast:

 

294.jpg

 

Kanal ved bakdør........heller dårlig:

 

295.jpg

 

Fra hjulhuset:

 

296.jpg

 

297.jpg

 

Det er mye rust i torpedoveggen, men i første øyekast ser det ut til å være i nedre og yttre del. Vi får se etterhvert som jeg får ut innredningen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt av kufanger, støtfanger og front beskyttelsesplate. Så tok jeg av fremskjerm og dørene på førersiden. Har fått en litt bedre oversikt over rusten. Ser ikke så verst ut. Det meste vil kunne erstattes av nye kanaler og hjulbuer.

 

298.jpg

 

299.jpg

 

300.jpg

 

301.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig mye jobb, men det er ikke akkurat "rocket science" heller. :D Det er egentlig ganske greit med platejobb.......man sveiser bare inn nye biter, også blir det "hel ved". :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok bra til slutt:)

Hel ved blir det garantert! 

Ønsker du flott og solid finish, og ikke vil  bruke sparkel, så kan du jo tinne.... 

Jeg driver å leser meg opp på det emnet nå. Gøy med bil - lærer alltid noe nytt:D

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du er i gang. Utgangspunktet ditt er bra, mye bedre enn andre ting jeg har sett.

 

Som Gaute skriver, kutt vekk nok første gang. Da slipper du en ekstra lapp når du sveiser inn en bit og oppdager at du skulle kuttet vekk mere før du startet sveise.

 

Og hold ut. Jeg er "nesten" ferdig å sette sammen, og da tar ting veeeeeeldig lang tid for meg. Mye artigere å gjøre andre ting. Så hvis noen kan kikke meg igang hadde det vært fint.

 

Lykke til med prosjektet, og ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å kjøpe ferdige biter å sveise inn. Der de ikke dekker nok, må jeg lage delene selv.

 

Det ble en tur i garasjen i dag også. Fikk ryddet ut alt som lå bak, og tok ut baksete samt tepper. Tok også av venstre bakskjerm og "quarter panel". Fikk en litt bedre oversikt over rustskadene. Synes fortsatt ikke det ser så ille ut. Men det er mye stål som er borte. :o

 

302.jpg

 

303.jpg

 

304.jpg

 

305.jpg

 

Må etterhvert begynne å kjøpe inn nye platedeler. Jeg vil ikke skjære vekk noe, og senere ikke vite helt hvordan det satt. Innerskjermen er nesten helt løs. Ikke mye som holder den på plass. Men sideveggene ser ganske greie ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tok litt ekstra julefri i dag, og da ble det en liten tur i garasjen. Prosjektet har stått stille en stund nå. :o I dag var det førersetet som stod for tur. Litt vanskelig å få ut boltene til setekassa, da bolthodene var veldig opprustet, men det kom ut tilslutt. Må lappe litt på setekassa også.......litt rust her og der. Fikk også løsnet boltene som sitter i kanalen. Den fremre gikk veldig greit ut, men den bakre sitter fast i hylsa som sitter gjennom gummiforingen. Siden det var så opprustet var det bare å brekke av kanalen.

 

306.jpg

 

307.jpg

 

Jeg skjønner ikke hvorfor kameraet på telefonen tar så dårlige bilder. De blir ofte uklare. :(

 

Kanalen er nå nesten løs.........bare et par punktsveiser bak, og innfestning til A-stolpen. Men jeg venter med å fjerne den til jeg har en ny kanal å sette på. Må få ut fingeren og få kjøpt inn deler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har endelig fått "ånden" over meg, og bestillt platedeler. Håper ikke det tar så lang tid å få dem. :O Måtte ha bilen ut av garasjen i dag, for å få av panelet mellom ruta og panseret. Er nødt til å åpne fordøra for å komme til boltene. Det er såpass trangt i garasjen et bilen må stå inntil veggen på passasjersiden. Fikk fyllt på litt bensin og koblet på batteriet. Hadde vel egentlig ikke noe tro på at den skulle klare å dra rundt, etter å ha stått såpass lenge. Men til all forventning, dro starteren rundt og motoren startet på første forsøk. :)

 

Litt knotete å ikke ha sete når man skal rygge ut, men det gikk med rykk og napp. :O Fikk av panelet som jeg hadde tenkt, og nå er bilen i garasjen igjen. Da er det bare å vente på deler, og håpe ånden er over meg igjen snart. :D

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag fikk jeg litt deler fra Famous Four. Venter på noe mer fra Froggats før jeg kan begynne å jobbe meg fra torpedovegg til bakende. Alltid fint med nye deler. :) Litt mere godstykkelse i de nye platedelene. Kjøpte litt seriedeler også. :)

 

406.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...