Gå til innhold

Bytte girkasse l322


308nm

Anbefalte innlegg

Har en l322 2004 mod 3.0 tdi kasse er kanskje gåen.  Har en BMW x5 kasse på hånden å han sier den passer, stemmer det. Er et firma som heter balanse på Tynset. Noen som kjenner til dem?

Ring meg gjerne om noen som vet noe eller har en kasse. 

Mvh Roy oland tlf 90749633 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Transtec som holder til på Bryne. Fikk overhalt kasse og converter fra dem, de skulle ha inn den gamle kassa og converteren.

 

Lå vel på 37000 inkl mva og frakt til/fra. De ordnet frakta av delene til meg og fikk transportør til å hende de gamle delene. 

Meget godt fornøyd med deres service. Var veldig kjapt levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.har fått tilbud av en nordmann på finn som driver i Litauen på overhaling,  inkludert frakt, olje og oljekjøler for 25000 inkl mva.han virker seriøs han. Men så kom jeg over den x5 kassa på finn ny overhalt for 18000  i fra baltnor,  han sier den passer men det stemmer vel ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 308nm skrev:

Ok.har fått tilbud av en nordmann på finn som driver i Litauen på overhaling,  inkludert frakt, olje og oljekjøler for 25000 inkl mva.han virker seriøs han. Men så kom jeg over den x5 kassa på finn ny overhalt for 18000  i fra baltnor,  han sier den passer men det stemmer vel ikke

Hør med 4land. Jeg tror du kommer bedre ut av det der. De gjør mye av disse jobbene og overhaler vel for en grei pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvilket regnummer den x5en kassa kommer ifra hadde og gjør et delesøk hos en forhandler. Mener det er gm5l40e kasse i både x5 og 322. Og i bmw 530 og 730 og i samme tidsrom. Kan være forskjell på utgående aksel hvis transferen ikke er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 29.10.2017 den 17.41, kjetil97dse skrev:

Brukte Transtec som holder til på Bryne. Fikk overhalt kasse og converter fra dem, de skulle ha inn den gamle kassa og converteren.

 

Lå vel på 37000 inkl mva og frakt til/fra. De ordnet frakta av delene til meg og fikk transportør til å hende de gamle delene. 

Meget godt fornøyd med deres service. Var veldig kjapt levert.

Jeg vurderer å kjøpe td8, alternativt en rimeligere td6 og heller budsjettere med girkassehavari. Når du får en overhalt kasse som det du har kan du da regne med at den har samme holdbarhet som den gamle, bedre, eller dårligere? Kan det f.eks være at de har forsterket noe som har vært dårligere før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre etter overhaling, forutsatt at det gjøres av folk som kan sånt.
Her rundt omkring ville jeg snakket med RATS. Finnes fler også, påenget er at en overhalt kasse kan være bedre og sterkere enn en originalkasse.

 

4land i Polen kan også overhale kasser, og jeg har kontakter på et estisk verksted det hadde vært spennende å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...