Gå til innhold

Valg av klokke


austbø109

Anbefalte innlegg

Må ha ny klokke, hovedsakli til bruk på arbeid, (mekaniker på verft) funksjonalitet å holdbarhet er vikti, den kan ikkje ha stålreim,  å den må ikkje vere for tykk,  er ikkje på jakt etter noe fancy smartklokke som må lades en gang i døgnet,  den må vise tid å stoppeklokke er kjekt å ha. Analog eller digital spiller ikkje noen stor rolle, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet selv helt klokke på arm og fikk opp et par på veggene i stedet på verkstedene jeg jobbet på.

Sveiseglo, knust glass og remriving var dyrt og vondt.

En rørleggerkompis har "sykepleierklokke" i kjede rundt halsen. Varer visstnok lenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-shock. Kjøpte min i 2001, ikke en ripe i glasset så lant til tross for neste daglig bruk i verksted/maskinrom.

Har byttet batteriet 2 ganger. Reim en gang.

En av knappene begynner å bli dårlig så jeg har ny liggende, kostet nesten ingenting fra en eller annen kineser på ebay. Reima kom også fra ebay, 50lapp med verktøy og nye pinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Submariner uten tvil :) Har en 16610 selv og det er holdbare saker samtidig så kan du bruke den til dress og hva det skulle være. Litt mer enn en G-shock i innkjøp, men kjøper du brukt er det ikke penger tapt uansett. Ikke noe lading/batteri å tenke på siden de er mekaniske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trond C skrev:

For å foreslå en Rolex Submariner, en klokke til oppunder hundre tusen kroner hvis man kan leve med en i bare stål, må man vel være født med en sølvskje i hodet. :)

 

Det er jo bare en klokke i stål :) 

 

Oppunder hundre var nå å ta fryktelig godt i, spessielt når jeg foreslår brukt. Får dem vel for 15k og oppover på brukten. Det er uansett holdbare saker som fint varer livet ut. Men ser man ikke gleden av et slikt ur er det ikke noen poeng i at jeg prøver å forklare det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis har en Rollex!

Og den har gått i snart 4 år.

Mye bra på bazar i Nord Afrika.

 

Må innrømme at minims lyster ang klokker ikke er i mine tanker overhodet. Men det er kanskje derfor noen kjører Tesla og andre kjører LR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GuttormG skrev:

Rolex til arbeidsklokke tyder vel på at arbeidet ikke innebærer skitne hender...

 

Har meget standsmessig ur til annet bruk, men nå var engang spørsmålet om klokke til arbeidsbruk.

 

Vi er alle forskjellige :) Syns Submariner er en skikkelig allrounder og at den er solid er det ingen tvil om. Min go-to klokke uten tvil! Jeg skrur nok langt over gjennomsnittet på hobbybasis og opplever ikke det som et problem. Har også en jobb hvor mye av tiden er «i felten».

 

Jeg svarte bare det jeg tenkte som var solid og holdbart, men ser at ikke alle er enige i det og skal spøke med det.

 

Siden mange tydeligvis henger seg litt opp i pris. Jeg bemerker meg at mange i dag kjøper en telefon til 6-10000kr som varer 1-2år uansett yrke. Den er nærmest verdiløs etter de to årene og har knapt bruksverdi engang siden de ikke utskiftbare batteriene ryker. Jeg kjøpte min submariner for 11-år siden for i overkant av 20k mener jeg det var. Den er fortsatt like fin, har kostet på en service og en til er snart for tur bare for å holde den i god stand. Jeg kan fortsatt få igjen minst det jeg ga og kanskje litt til selv med service kostnad innregnet (ikke at det er noe mål). Den har blitt brukt mye på jobb og på arbeid på gården/garasjen privat. Jeg syns ikke regnestykket ser like ille ut som den på telefonen. Bruksverdien er like høy som når den var ny og det er den nok om 10 eller 20 år til også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Submariner i vell 7 år nå og har nesten ikke tatt det av. Ser like fin ut som når jeg kjøpte den.

Og min jobb er mest på kontor men også ut på platform, samt hjemme er det skruing i garasje, og

masse andre ting man gjør hjemme. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...