Gå til innhold

Portåpning for late


krokansjefen

Anbefalte innlegg

Ærede forum.

 

Nå har det seg sånn at jeg av og til når det er lite å finne på (les: kjeder meg på jobb), så begynner tankene å vandre.

 

Dagens tankesett er at jeg skal lage meg automatisk portåpner på porten(e) min(e). Pr. nå så er de egentlig kun over-mekaniserte, flyttbare gjerde-biter, da jeg ikke gidder å åpne og lukke dem hver gang jeg skal inn og ut. :rolleyes:

 

Har ikke lyst til å kjøpe ferdig vare, da jeg; 1 er gnien, og 2 liker å fikse det (tilnærmet):D selv.

 

Jeg har kommet frem til at jeg kan skaffe såkalte linear aktuator's fra kina, og der selger de også fjernkontroller. Men hvordan i himmelens navn skal jeg koble disse fjernkontrollene og hvor mange kanaler trenger jeg og, og, og, og.......?:huh::unsure::wacko:

Jeg fikk 6 i elektronikk på maskin og mekk, men det tror jeg var fordi jeg kun ga meg selv støt èn gang (i motsetning til flere klassekamerater):blink:

Planen er å bygge det i 12v, og få naboen (elektriker må vite) til å koble det på 220v -anlegget. Så alt fra omformeren trenger jeg hjelp til.

 

Porten(e) skal svinge èn vei (og forhåpentligvis tilbake igjen også). Trekkes åpne, og dyttes igjen, om det har noen betydning. 

 

Er det noen der ute med kontroll på sine elektroner som kan gi en hjelpende hånd? Gjerne med linker til hva jeg bør kjøpe. I-bai, wish og swush og hva de nå heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kult ut!

Skal det være sånn fancy greier eller mer likt Kjell Aukrust/Reodor Felgen skisserer?

Skal porten lukke seg etter en tid, eller skal du trykke på fjernkontrollen for å lukke den igjen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kanskje ha sensor om det kommer hindring i veien for port .hvis den skal være automatisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...