Gå til innhold

sykkel og stativholder på reservehjul


turbo

Anbefalte innlegg

Ingen erfaring med det produktet, men tenker at to terrengsykler + sykkelstativ (vist i et av bildene på den linken) veier like mye som et helt reservehjul. Dvs. du ville doble belastningen på braketten (og bakdøra) som holder reservehjulet. Jeg lærte "the hard way" at det ikke er lurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut det her syns jeg, vurderer å kjøpe den selv spesielt med tanke på sykler.

Venter på Mantec Swing away som kommer mot slutten av november.

Den skal klare vekten.

 

Men med mine langrennsski vil det jo bli noe djevelsk høyt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var stativet kommet. Første hinder var at feste waierne var for kort. Skjøtet de og fikke det på. Vekt på stativet er kanskje 6-8 kg ca. Men ikke så gale som jeg fryktet med sykkel/er så er man oppe i 30+ fort. 

1E2ECF8E-52CD-4E51-AEA1-4A2CC4EB1502.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har snakket med firmaet, og fikk ikke en voldsomt positiv inntrykk av de. for øvrig er det et norsk firma. 

1 time siden, gautes skrev:

Sleng av gårde en tilbakemelding på wirene.

Seriøse firmaer rydder opp i det og er glade for tilbakemeldinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, turbo skrev:

Da var stativet kommet. Første hinder var at feste waierne var for kort. Skjøtet de og fikke det på. Vekt på stativet er kanskje 6-8 kg ca. Men ikke så gale som jeg fryktet med sykkel/er så er man oppe i 30+ fort. 

1E2ECF8E-52CD-4E51-AEA1-4A2CC4EB1502.jpeg

 

6-8 kg på stativet...   da ender vi på 13-15kg med sykkel da..... eller 14,5-16,5 med offroaderen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

nja,

positive sider:

kan justere hvor sykkel står slik at man får like store deler av sykkelen ut på siden. 

kan åpne bakdøren. 

slipper å ta sykkelen opp på taket. 

kan skru av sykkelfeste og ta på ski feste.

kan fortsatt bruke midtspeilet.  

edit: lett å ta av og på stativet.

 

negative sider:

etter noen uker er det litt vibrasjoner (om det er feste eller kulden som gjør det) 

skinnene som sykkeldekkene står i er litt smale for mtb/downhill. 

vaierne som kommer med er for liten for dekk større en 265/75-16 (må lage nye selv) 

lite hjelp fra forhandleren som har de her i norge når det ble oppdaget at waierne var for liten. 

må huske på at bilen blir 50 cm lengre bak. 

skygger for skilt og bremse lys. 

skal ta noen flere bilder. 

 

alt i alt er jeg fornøyd med den 

Endret av turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...