tigergutt Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvor mye luft har gutta boys med 35" i dekka sine? Seipa BF MT på 110 TD5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 På motorveg ? I grovt terreng ?Vasketbrett ? Snø ? Fullastet ? Tom bil ? Henger ? Variablene er mange, så jeg vil si mellom 9 og 35psi et sted.... sånn ca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Regne ut volum av: sylinderen (dekket, areal x høyde) - volum av felg( areal x høyde) Så vett du omtrent hvor mye luft som du trenger. Ønsker du mer luft må du øke trykket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Tullebukker. Dette er på snø/slaps på bygdeveier og E16 til og fra Fagernes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Mellom 30 og 35 et sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) 37 minutter siden, tigergutt skrev: Tullebukker. Dette er på snø/slaps på bygdeveier og E16 til og fra Fagernes Innen den tid, du kunne jo bruke en gammel maate aa gjette deg frem - bruk kritt til aa farge en seksjon av banen og se hvordan den blir slitt. Hvis det slites midt paa er det for mye trykk, mest paa kantene saa er det for lite trykk. Let the chalk tell you You can also “calculate” your tire pressure with the chalk method. This involves coloring a section of your tire with chalk to see how much tread is making contact with the ground. Start by finding a flat road surface. Concrete is actually the best choice, but you can also do this on asphalt. Make a mark with soft chalk that goes all the way across your tread. Then, gradually drive your truck forward about 50 feet and then backwards 50 feet. Analyze the chalk on the tire. If the chalk is only worn off on the center of the tire, reduce the tire pressure slightly and go through the process again. With the adjustment, you should see the chalk wear off more broadly. Keep making tiny adjustments in the tire pressure until the chalk wears off evenly and all the way across the tread. You will have to complete this process for each of your four tires. Once you’ve found the right street pressure, add 10% to all four tires. Then, measure the tires and add pressure to balance them. As explained above, you need to measure from the wheel to the ground. Start by balancing the profiles of the front tires with each other. Then, balance the front tires again with the rear tires. Always adjust the tires with the smaller profiles by adding air. fra https://www.4wheelparts.com/tire-wheel-package-guide/tire-pressure-checker.aspx Ingen grunn til aa ikke bruke mer en 50 fot distanse - jeg tror resultatet blir best med mange hundre meter. Endret 26. oktober 2017 av 101 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg heier på Lafterolf. Kritt, lissom... Kommer til å ta ei uke, det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Da drar vi teorien lenger. Det dekket skal ha maks 35 psi ved maks vekt som er 3535 lbs dvs 1140 kg. Pr. dekk. Hvis da akselvekten er 1400 kg, altså 700 kg pr dekk. Drøye 60 % av maksbelastningen. Som igjen blir 22 psi. Jeg har mellom 25-28 i mine 37", på vei. Bruker mindre suppe med mye luft, men da blir dekkene slitt mest i senter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Har kjørt på 35x12.5 -15 på 10x 15 felger i mange år .. et sted mellom 28- 30 psi og mine blir jevnt slitt. Dette på stor sett tom 90'' og en 110'' med litt stesj påskrudd veier vel mer og må vel over 30psi sikkert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 DER kom svaret jeg venta på :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hva er da riktig trykk for 315 70 R17? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.