josda Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Vurderer å bytte servoolje, og lurer da på om det bare er å drenere ned slanger og tannstang etter beste evne, og deretter fylle opp igjen systemet med ny olje? Noen som kjenner til om det finnes det en prosedyre på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg har nettop gjort dette selv på min D3. Så på nettet flere fremgangsmetoder for å få dette gjort. Jeg tok den minst grisete, dog minst skikkelige løsningen. Jeg sugde tom beholderen og toppet med ny olje, startet opp og rattet lock til lock 4-5 ganger, og repeterte dette en 4 - 5 ganger. På tredje runden var allerede oljen som ble sugd opp relativt grønn og fin igjen, og ikke brunlig som når jeg begynte. Den siste gangen jeg sugde opp oljen klarte jeg ikke se forskjell på gammel og ny. Gikk med ca. 1,5liter om jeg ikke hukser feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Brukte samme metode som totveit, og brukte ca 2 liter. Korrekt prosedyre for flushing (i følge verkstedhånboka for D4 - skrevet etter hva jeg husker) er å koble fra returslangen, og sørge for at den går ned i ei bøtte eller annen beholder. Deretter fyller man fortløpende på olje i beholderen mens noen kjører fullt rattutslag fra side til side, frem til man har brukt opp 6 liter servoolje (mener jeg det var). Viktig å ikke kjøre beholderen tom for olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Har dere noen linker til disse prosssedyrene? Hvor ofte er det nødvendig å gjøre dette og er det noen spesiell type servo olje vi skal bruke? Har en D3 07 som sikkert kunne ha trengt en skift Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alexf Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Gjorde dette på den ‘skikkelige’ måten etter bytte av servopumpen. 1 - du må plugge returen i beholderen 2 - beholderen blir veldig fort tømt for olje. Man klarer så vidt å holde nivået om man tømmer 1 liters flaske rett i beholderen. Tror nesten det er bedre å rigge til med en ny stor beholder som pumpesuget kobles til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
josda Skrevet 28. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2017 5 hours ago, knikeren said: Har dere noen linker til disse prosssedyrene? Hvor ofte er det nødvendig å gjøre dette og er det noen spesiell type servo olje vi skal bruke? Har en D3 07 som sikkert kunne ha trengt en skift Jeg har kjøpt inn 2 L med: Ravenol SSF olje, håper det holder. Vet ikke hvor ofte dette skal gjøres, men sikkert lurt å gjøre det en sjelden gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
josda Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Da er servoolje byttet. Jeg sugde tom beholderen, koblet fra beholder og sugde tom slangen fra oljekjøleren, deretter rattet jeg en gang til hver side og da kom det ca 1 dl til ut, jeg fikk ut litt under 1 liter til sammen. Jeg gjorde dette to ganger og da var oljen ganske ren og fin. I tillegg gjorde jeg ren beholderen som var ganske skitten innvendig, skyllte den flere ganger i diesel og brukte en tynn børste til rengjøring innvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Hvor ofte bør man bytte servo oljen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
josda Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Hvor ofte den bør byttes vet jeg ikke, men det såg iallefall ut til at det var på tide på min bil. Olja var brun/svart og det var en del skitt i beholderen. Km på min er 125000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Hm . Må kikke ned i tanken tenker eg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alexf Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Min var brent og full av spon. Som forventet med tanke på pumpehavari. Er et h.. å bytte pumpen så anbefaler heller å flushe tidlig enn sent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.