Gå til innhold

V8 garasjen til Jari


Jari

Anbefalte innlegg

Er vel på tide med egen garasjetråd nå som jeg har skaffet meg drømmevogna. En 62 mod.109" Pick Up V8:D. Bygd av LR80, godkjent med V8, defenderakslinger og 285/85R16 som er så nær 35x12.5 at det blir det på neste PKK. Min første bil var nemlig en 1966 109" Pickup som jeg kjøpte i 1983 og brukte opp på Trandum i løpet av 10 år. Denne gang blir det nok å justere litt ned igjen. Planen er å bruke bilen til alt mulig, til og fra jobben en solskinnsdag, til butikken uten tak, noen treff osv. Skal justere litt nå i helga og klargjøre for PKK så får vi se hvordan det går. Blir vel en elektrisk vinsj foran også for å tette igjen hullet i fangeren

 

Bildet tatt hos Christer når jeg var å så på bilen, valgte å kjøpe uten 37" dekka og vinsjene

_20171019_142609_LI.jpg

 

Rappet fra annonsen

Pick up 3_LI.jpg

 

33X12.5 på 10" felg er egentlig greit nok men lavere enn det det står i vognkortet og det går vel ikke ann

DSC_0653_LI (2).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger synes jo selv ar det er noe av det tøffeste som finns

Men det blir noe småfiks Bl.a. fjerning av spiker? :huh:

DSC_0674.JPG

 

Byttet ut med grov splint

 

DSC_0675.JPG

 

Litt slitent fjærfeste og et par dårlige utriggere

DSC_0677.JPG

DSC_0678.JPG

 

DSC_0676.JPG

 

Sånn så det ut på gulvet etter en bit av ramma ble fjernet ved fjærfeste, trenger nok en gjennomspyling den ramma

 

DSC_0679.JPG

 

Fjærfeste etter rep. utrigger´ne glemte jeg å ta bilde av :blink:

 

DSC_0680.JPG

 

Var en snartur hos EWS i går og hentet fjærforinger foran og noen draband til den nette sum av 304 kr og det var vel omtrent det jeg sparte på å kjøre elbil i forhold til P38 fra Oslo nord tur / retur (regner med klimakvoten vår går i null da jeg kjører P38´n til vanlig) Rimmer fikk æren av første bestilling fra øya med bremser og diverse. Er litt i tenkeboksen på resten av ramma også, karosseriet burde vært av og ramma sandblåst men jeg tror jeg sauser den godt inn med linolje og bruker den litt først, det kribler litt i høyrefoten kan man si

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har ikke skjedd mye i lekebilavdelingen, men i Bruksbilen derimot begynner det å bli nok. Jeg kjøpte meg en delebil av en tidligere kollega som han ga opp, tenningen ble tidvis borte, alt lys forsvant, diverse dører og bagasjen åpnet seg ikke osv. Jeg flyttet over interiøret som er mørk grått, litt kulere en 70 talls brunt som jeg hadde

 

Her skulle det vært før og etter bilder men de fant jeg ikke igjen :huh: har bare de midt i. Tror tlf begynner å bli moden :blink: Tar noen etter bilder etterpå

DSC_0033 (2).jpg

DSC_0035 (2).jpg

Disse er fra donorbilen men de gamle dørene

 

Jeg tror jeg fikk med Lucasspøkelset over i bilen min. Skjønte jo fort bagasjelokkproblemet da det ikke åpnet etter at jeg byttet pasasjerdør. Vet ikke helt hvor feilen var men min bil var allerede koblet om så jeg gjorde det samme i donordøra.

 

Så virket det 14 dager, da kuttet varmeapparatet ut, dagen etter sluttet luftfjæringen å virke. Nå i begynnelsen av uka røyk et bremserør bak, dette stod på timeplanen før PKK i Mars da jeg har sett det er dårlig oppimellom tanken og ramma.

 

Kontakten på ledningene til Viftene er selvfølgelig montert uten tetninger på toppen men med i bunn, så hvis det (en sjelden gang :lol:) kommer vann ned på høyre side via pollenfiltrene eller hvor det nå kommer fra så renner det inn i kontakten men ikke ut, smart ikke sant :wacko:

DSC_0030.JPG

DSC_0032.JPG

 

Jeg har aldri lagt merke til noe boksymbol utenom i 20 minus og da regner jeg med det er spjeldene som går tregt, men jeg har lest ut feil på vifter også med Faultmate noen ganger. Det gir seg vel nå.

 

Så var det luftfjæringen da, dette skjedde samtidig med at en luftslange røyk bak oppe inni Hel..... der også bremserøret røyk. Dette var på vei til hytta vår men under 2 mil igjen så det ble en runde rundt bilen og det er fortsatt luft i belgene så jeg kjørte dit. Koblet ut kompressoren så den ikke går amok på vei hjem. Vel hjemme, får skjøtet slangen og koblet til kompressor men ingenting skjer. Prøver diagnose men får ikke kontakt med styreenhet. Da var det å prøve å huske hvor man har gjort av Rave cd'n, fant den til slutt på jobben??

Samme feil som varmeapperatet men på venstre side, styrestrømmen til delayreleet 

 

DSC_0027.JPG
 

DSC_0028.JPG

Må nok bli flinkere til å teipe/tette pollenfilterlokka

 

Bremserørene burde vært skiftet for lenge siden bra jeg ikke har hatt noen panikkbremsinger for disse var dårlige

DSC_0035.JPG

DSC_0036.JPG

 

Ble ikke helt som fabrikksmonterte heller men de virker

DSC_0037.JPG

DSC_0038.JPG

DSC_0040.JPG

 

Neste på lista nå er Biltemas Linoljeunderstellsbehandling så kan vinteren bare komme :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 12.11, Haakon Aune skrev:

Gratulerer med tøff bil altså! Hvor mye hk har du i v8n?

 

4,6 med ca 300 Hk og det drar godt selv med 3,54 giringer så det er ingenting i veien med dreimomentet heller

 

Lovte jo etterbilder også

DSC_0046.JPG

DSC_0049.JPG

DSC_0047.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

På tide med bremser på Pick up'n. Skulle egentlig bare bytte klosser, men fikk ikke presset stemplene langt nok inn så da ble det calippere og skiver også. Tenkte det var en fin kveld å gjøre det på istedenfor å glane på Gran prix. Men det skal jo alltid gå til hel.... Setter på pipe for å løsne calipper og så knaser det?  Det ramler av et påsveisa 17mm bolthode.

 

Skjønner jo hvorfor det er gjort, for det er klin umulig å få på stor nok pipe inni der. Da ble det vinkelsliper for å komme til, har jo ny calipper allikevel

 

Og når jeg så fikk på rett verktøy måtte jo en bolt knekke også, frem med drill, varme og grisepikk. Men det ble bremser på en side idag, dreide et par hylster og brukte lengre bolter inntil jeg får tak i riktig type. Ble nytt bremserør også i samme slengen, det røyk under demontering det også

 

Hadde jo håpet å ta begge sider idag, men det er vel meldt dårlig vær i morgen så da tar jeg høyresiden i kirketiden tenker jeg.

 

 

 

Endret av Jari
Forsøkt å legge inn bilder ??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Litt bilder av f...skapet

161615.jpg

 

161635.jpg

 

Tanken var nok god når man ikke har originalbolter

20210524_192711.jpg

 

171453.jpg

 

Måtte splitte calipperen for å få den av så jeg fikk av nav/skive. 

223141.jpg

 

221800.jpg

 

Skulle vel hatt nye festepinner til klossene også når resten er nytt, det er tilført handlelista

Lånte tilslutt calipperboltene fra denne litt sjeldne saken Defender Salisbury foraksel B)

20210523_094817.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...