Gå til innhold

Vann og vann og vann


yngveh

Anbefalte innlegg

Samme lekkasje på min. Tettet rundt frontrute, takvindu side og skjøter i takplater uten at det har løst problemet. Neste post på programmet er ta av takgrind og se etter sprekker i fugemassen i takrenner. Har mistenkt renner ganske lenge, men de andre punktene var enklere å utbedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra innsiden.. Det ''slår'' seg på innsiden av taket( alu blir veldig kaldt) og det samler seg ganske mye vann som henger der til det renner ut på sidene. Ned i samme U -profilen som takbøylene er festet i på utsiden bare dette er inni bilen.. Og når du bremser eller bilen står i nedoverbakke blir du våt.. Har et helt ferskt bilde som viser hvor mye vann som henger i taket på min men orker ikke begynne og laste over fra mobilen nå... kan sende på mobil hvis du vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, county skrev:

Kommer fra innsiden.. Det ''slår'' seg på innsiden av taket( alu blir veldig kaldt) og det samler seg ganske mye vann som henger der til det renner ut på sidene. Ned i samme U -profilen som takbøylene er festet i på utsiden bare dette er inni bilen.. Og når du bremser eller bilen står i nedoverbakke blir du våt.. Har et helt ferskt bilde som viser hvor mye vann som henger i taket på min men orker ikke begynne og laste over fra mobilen nå... kan sende på mobil hvis du vil. :)

Wow! Send send, 9772127ni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis sprekker i taket.

Plateskjøter og fals ved takrenne.

Kjøp Captain Tolleys og påfør alle skjøter i taket og falsen i takrennen.

Gjør det i flere omganger så søler du ikke på resten av bilen. Stoffet er vanskelig å få fjernet om du søler utover lakken etc.

Gjorde det på min 1997 modell for mange år siden og har ikke hatt vann i taket siden.

 

Dersom det er innertrekk (taklining) er vel ikke kondensering det største problemet på disse bilene.

Bar Birmabright derimot vil kondensere noe inn i granskauen. I hvert fall her på vestlandet.

 

w1798-00.jpg

Captain Tolley fåes kjøpt i de fleste båtutstyrs sjapper.

Koster rundt en hundrelapp per flaske. Det holdt til taket på min 90.

Mulig jeg var heldig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, county skrev:

Kommer fra innsiden.. Det ''slår'' seg på innsiden av taket( alu blir veldig kaldt) og det samler seg ganske mye vann som henger der til det renner ut på sidene. Ned i samme U -profilen som takbøylene er festet i på utsiden bare dette er inni bilen.. Og når du bremser eller bilen står i nedoverbakke blir du våt.. Har et helt ferskt bilde som viser hvor mye vann som henger i taket på min men orker ikke begynne og laste over fra mobilen nå... kan sende på mobil hvis du vil. :)

Hvorfor er ikke det problemet på alle Defendere ettersom alle har aluminium? Jeg har ikke lekkasje som skulle tilsi noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke.. oppdaget det når jeg ikke hang det orginale taktrekke på plass etter en sommer uten tak.. Kan jo være at det tar i mot og holder på vannet til et visst punkt .  Vet ikke om det er et problem i landsdeler med tørrere klima enn her vest.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme. For noen dager siden gjorde jeg jobben med å ta ut alt av tak-lining for å se hvor det kom fra, har ikke funnet noe enda. Men hadde en annen lekkasje under frontruta som jeg har forsøkt å tette. Kanskje denne lekkasjen gjorde at det var mye vann inne i bilen som så kunne kondensere i taket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har jeg fått ut fingeren og henter bilde fra mobilen. Slik ser taket mitt ut etter en natts vær omslag.. Muligens et større problem i Bergen enn ellers i landet, men det er iallefall langt fra alt vannet jeg får i hode som kommer utsiden.. B)

6294.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste ''bilen'' i verden som du  må bruke vindusviskere på frontruten på lenge etter en regnbyge også...  Det samler seg vann på panseret  mens du kjører i regn.det slutter og regne , men når du sakker farten til rundt 50 km/t renner vannet som har samlet seg på panseret ut over kanten fremme og blir kastet opp på frontruten igjen... Kan jo legge ned frontruten også for og slippe unna men er ikke der enda.. B) Hvor selges den boken Eirik???? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For min del har jeg kommet frem til at det er kondens i taket. Dette fordi det var mye fukt i bilen pga en lekkasje jeg har fått tettet. Nå har jeg hatt prosjekt "få tørr bil" og det har godt ganske greit. Har tørket taket med håndkle og hatt på varme. Har også kjøpt en slik: https://www.torshovbil.no/pingi-fuktsluker som jeg har i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Da var tålemotet slutt for min del. Til tross for utvendig tetting i hele takrennas lengde på siden, rundt skyvinduet og overgangen takrenne frontrute så blir venstre lår fortsatt vått når bilen hadde stått flatt eller med snuten i motbakke i regnvær. 

Tetting i front.

DAFFFCBD-BD17-4783-AAAB-744551FED49E.jpeg

Tetting i takrenne.

9DC67BA3-CF4B-48C8-9555-181102D122AD.jpeg

Godt med vann og plass for mer. Renna lekker sannsynligvis bak der takstigen er, ble ikke tettet der.

4D9B520E-5FB5-4F9B-BD4A-0B0212BA6829.jpeg

Fylte opp med Mick sanders fett hele veien rundt, så får jeg ta renna utvendig en gang til senere.

9DEF5E98-F037-4CCB-BEF4-C3BF586361D3.jpeg

Håper virkelig det er tett nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...