jonaf Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Etter en tur i søla der jeg måte spinne meg løs, kom TC, HDC og ABS-lampen etter at jeg hadde kjørt et stykke, stoppet motoren, startet og skulle til å kjøre i gang. ABS-sensorene har ca. 950 ohm motstand alle fire, og motstandsverdien pulserer når jeg dreier på de respektive hjulene. Ledningen til HDC-bryteren ser også OK ut. For å komme til koblingen til venstre sensor foran måtte jeg koble fra batteriet, men lampene lyste like klart etter at jeg hadde koblet til igjen. Ingen i nærheten har diagnoseutstyr, men jeg får vel besøke en av dem jeg kjenner litt lenger unna som har T4, Hawkeye eller pscan hvis jeg ikke finner ut noe mer med tradisjonell feilsøking. Er det noen andre som noe å bidra med her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Jeg lurer på om det kan være shuttle-ventilen ABS-sentralen som ikke virker som den skal. Har noen hugget en FL1 og har en ABS-modul liggende til salgs eller låns? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 Stakk innom Bilbutikk1 som nettopp har startet her i Sarpsborg. En hyggelig kar plugget i T4'en og slettet amigoene. Nå har jeg kjørt et par mil, og de holder seg foreløpig borte. Vi får se hva som skjer når TC eller HDC får noe å gjøre neste gang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Synd jeg ikke kan bidra med noe her. Hadde samme på D2' en vår for mange år siden. Gjorde en fiks med ledninger rett inn på potmetre i bunn av abs modulator. Ikke hadd besøk av amigoser siden. Han som slukka lampene, leste han ut noen feilmelding først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 3. november 2017 Forfatter Del Skrevet 3. november 2017 16 timer siden, RR-CLASSIC skrev: Synd jeg ikke kan bidra med noe her. Hadde samme på D2' en vår for mange år siden. Gjorde en fiks med ledninger rett inn på potmetre i bunn av abs modulator. Ikke hadd besøk av amigoser siden. Han som slukka lampene, leste han ut noen feilmelding først? Som alltid på verksteder får man ikke være til stede og kikke over skulderen hos mekanikeren. Han fikk nok en feilkode, men fortalte meg ikke hvilken. Jeg betalte en nærmest symbolsk pris for jobben, så jeg spurte ikke mer om saken. Interessant at det kan finnes et alternativt fiks, da. Har du en nærmere beskrivelse av hva du gjorde? Dette var faktisk første gang i løpet av snart 20 år som eier av MG og Land Rover at jeg har hatt bruk for verktøy til å resette feilkoder. Hadde behovet vært større, hadde jeg vel kjøpt meg mitt eget utstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 4. november 2017 Forfatter Del Skrevet 4. november 2017 På 2.11.2017 den 22.35, RR-CLASSIC skrev: Synd jeg ikke kan bidra med noe her. Hadde samme på D2' en vår for mange år siden. Gjorde en fiks med ledninger rett inn på potmetre i bunn av abs modulator. Ikke hadd besøk av amigoser siden. Han som slukka lampene, leste han ut noen feilmelding først? Det var vel denne modifikasjonen du gjorde, muligens?: http://landroverclubvi.weebly.com/abs-mod.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg plukka bare ned bunnplaten, der bryterne/potmetrene sitter, og trakk ledninger ut gjennom bunn. Koblet den ene til gods og koblet den andre til ledning som var inngang på kontakt til ecu fra modulator. Løsnet rør fra clips, da fikk jeg løftet abs modulator nok til å skru løs og senke bunnplata. Litt trangt og knotete, men det gikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.